Hungarian Participation Democracy's Ghost.

I have been a community development social worker and NGO activist from 1988 until 2007 back in Hungary. I am using the democracy development single issue movement points of view to let people understand the current affairs. During the first 7 years I wrote nearly 1000 articles about employment, democracy development, agriculture NGO situation. After this election I decided I turn my blog to English.

Kommentek

RSS Feedek

RDH Blog - RSS 2.0 hírcsatorna

Iskola túl a határon

2012.09.02. 10:36 :: Saman

A nol.on megjelent egy n + 1. PR cikk, amely a szeptemberi évkezdés káoszával szembesülő pedagógusokat hivatott megnyugtatni.

"oktatás világában kevesen vitatják, hogy egy jobb és igazságosabb, a társadalmi folyamatokra hatékony válaszokat adó rendszer létrehozására bátor és erőteljes változtatásokra van szükség. "

Konfucius azt mondta, hogy "aki bátor, anélkül, hogy tanulna, az vakmerőséghez vezet."

Ez a kormány számtalan beavatkozási ponton bemutatta már, hogy "a bátran ugorjunk a szakadékba" manőverei hová vezetnek.

A világ vezető országaiban az iskola, a munkahely és a politika által formált politikai szocializáció hatékony helyi együttműködések megsokszorozásával alapozta meg gazdaságát és társadalmát.

A civilgyilkos zsákányszerző pártcsürhe ehhez képest csak a közbeszédből való kirekesztést, a társadalmi kontroll pozíciók felszámolását és az eszkalálódó korrupciót építgetik.

1. Ezekből nem jön ki az az "új polgár", aki a régi típusú magyaroknál nyitottabb a helyi együttműködések kitalálására, innovatív, hatékonyságot fokozó változások levezénylésére KÉPES.

2. Nem jön ki az szervezeti együttműködési MODELL, amely a régebbinél hatékonyabban integrálja a bennünk rejlő tehetséget.

3. Nem jön ki az az országos szinten érvényesülő ÚJ KERET, amiben a rendszer garantáltan utat enged a versenyképességet fokozó innovációknak.

Ennek az ellenkezője felé "fejleszt" ez a dilettáns csürhe.

Az ő "emberképük" a poroszos kaszárnyában felnőtt alattvaló. Az, aki a Horthy korszakban haptákba vágta magát a "tekintetes ÚR" előtt. Aki a Kádári hazugság korában nem szólt, csak bégetett.

Az ő szervezeti modelljük az a közeg, ahol erő és a félázsiai bamba birka haladnak a naponta bejárt, állam által megrajzolt rutinokban.

Az ő keret elképezlésük a Horhy és a Kádár rendszer korrupcióját messze überelő uram-bátyám világ, amely azt tudja, hogy a Nobel díjasaink közül szinte mindegyiknek menekülnie kellett innen. Akik itt alkottak világra szólót, azok garantáltan kirekesztett páriaként élhettek.

Semmelweis kézmosás javaslatát 12 évvel a halála után, miután minden fejlett országban bevezették, akkor fogadta el a hazai orvos szakma. Rubik Ernő kockájából nem csináltunk profitot, mert a rendszer azon töprengett, hogy szaba-e vállalatnak bankhitelt adni!

A kirekesztő és versenykorlátozó "rend", amit egy amerikai szociológus csoport PREDATOR rendszernek hív, tökéletesen ellenkező irányba építkezik, mint a XX. század elején és közepén kialakuló jóléti társadalom modell. A New Deal után, de főleg a II. világháború után a centrumországok és japán egy magas minimálbérre és magas foglalkoztatottságra épülő innovatív rendszert építettek fel.

A II. világháború után meghirdetett japán ringi, a világ legelmélyültebb részvételi demokrácia modellje. A japánok semmiről nem döntenek, ami nincsen leegyeztetve mindenkivel!

Az angolszász országokban is elképzelhetetlen, hogy a döntés előkészítési folyamatokból a kulcsfontosságú szakértők és az érintettek kimaradjanak.

Nálunk egy 1971-es Varga Károly féle nemzetközi kultúra összehasonlító vizsgálat szerint szinte mindig kimaradnak ez a két aktor.

A civilgyilkos zsákmányszező pártcsürhe tökéletesen ellenkező irányba "fejleszt". Szerintük a világ akkor jó, ha csodatévő szent orbán kézi vezérléssel irányítja az atomfizikától kezdve a falusi tanítónéni énekórájának innovációit is.

Amikor a Halász - Zuschlág paktummal kiirtották a pártok a 85-ös oktatási törvény keltette decentralizációs hullám demokrácia fejlesztő mozgalait az oktatás fejlesztés világából, akkor 13 évvel ezelőtt már látni lehetett, hogy orbánnak "merre van az előre".

Ez a gigantikus CIVILGYILKOS politikai szocializációs program, amely el akar pusztítani minden autonómiát, a közbeszéd terepén ciánnal fertőz be minden közkutat, az elmúlt 2 évben akkora zöld utat kap, amekkorát csak a FIDESZ parlamenti frakció megad neki.

Nincsen az útjukban akadály, amikor a törvényhozásban megjelennek a civilgyilkos ötletek.

Az azonban egy korlát, hogy az ötletekkel meg kell jelenni a végeken, ahol hús vér emberek élnek. A tanárok emberből vannak. A gyerekek is és a szülők is.

Ebben a tanévkezdésben sorra jelennek meg a Hoffman Rózsa csapatának tagjaitól és Rózsikától azok a nyilatkozatok, amelyek azt bizonygatják, hogy "nem vagyunk mi tatárok". Ez is egy ilyen PR nyilatkozat.

Meglátjuk, hogy az életvilág hogy fogadja őket.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reszvetelidemokracia.blog.hu/api/trackback/id/tr604747075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása