A Visegrádi országok közül egyedül mi maradunk a netto befizető státuszban, a többiek extra pénzeket kapnak kiemelkedően jó fejlesztési teljesítményükért és a magas GDP növekedésért.
"Az Európai Bizottság döntött, a most folyó hétéves (2007-2013) pénzügyi keretköltségvetésről kötött uniós intézményközi megállapodás értelmében automatikusan megemelik azon tagállamok részesedését a felzárkóztatási (strukturális) alapokból, amelyek gazdasági növekedése a 2007-2009 közötti időszakban legalább öt százalékkal meghaladja a büdzsé jóváhagyásakor készített becslésekben szereplő mértéket. Márpedig a GDP-emelkedés Lengyelország esetében 8, Csehország esetében 7,5, Szlovákiában pedig 10,8 százalékkal magasabb volt a becslésnél - fejtette ki brüsszeli közleményében az EU végrehajtó testülete"
Az EU csatlakozás előtti években Csizmár Gábor azzal kampányolt, hogy várhatóan mi is források nagyobbik részét fogjuk humán erőforrás fejlesztésre költeni, hiszen a korábbi körben csatlakozott országoknál világosan látszik, hogy akik beruházásokra szórták el a pénzt, ott nemigen lehet érdemi fejlődést kimutatni.
Az ír példa áll szemben a portugál vagy a görög esettel.
Ezek után nálunk az NFT II. a kötelező 30%-ot sem humán erőforrás fejlesztésre költi. Ott is döntően épületfelújításokra lehet pályázni.
Az elmúlt 12 évben leamortizálódtak a közállapotok és a munkaerőpiacon, a nemzetközi gazdasági versengésben folyamatosan dezintegrálódunk. Rosszabb lelki állapotban vagyunk mint X vagy Z éve.
Óriási kihívások vannak előttünk és nem is vagyunk hajlandóak szembe nézni a kihívásokkal.
Az EU csatlakozás után megjelenő NFT I és NFT II munkahelyteremtési forrásai nyomtalanul tűnnek el. Nem emelkedik a foglalkoztatottság, nem fejlődnek az intézmények.
Most ebben a helyzetben jól látszik, hogy az EU nem akart ebbe a lukas vödörbe további likvid tőkét folyatni, mert ennek semmi értelme. Mi egyszerűen nem használjuk fejlesztésre a fejlesztési pénzeket.
Inkább az a módi, hogy ha felállítunk egy ifjúsági minisztériumot, akkor írmagja sem marad a progresszív ifjúsági mozgalmaknak. A Göncz Kinga szociális minisztériuma felszámolta a falvakban működő családsegítő központokat. Az Esélyegyenlőségi Minisztérium megjelenésével 80%-os kivívott elfogadottságra tesz szert a fasizmus...
Majd minden humán fejlesztési területen botrányos már a pályázati kiírás célcsoport szegmense is.
Egyszerűen nem lehet ránk bízni fejlesztési célokat és forrásokat, mert mi nem arra költjük.
Talán ezért is döntött úgy az Európai Bizottság, hogy mi nem kapunk plusz forrásokat.
Az viszont el fog kezdődni, hogy elkezdik átnézni brüsszeli ellenőrök az EU pénzek papírjait, és akkor elkezdik szépen visszakövetelni a sok tízmilliárdos nagyságrendű pénzeket. Eddig is nettó befizetők voltunk, na de ezután...
Elvétetik tőlünk még az is, amit korábban megkaptunk.
Néhány esetpélda:
Miért akarjuk folytatni a korrupciós rémkorszakot?
Létezik-e korrupció Magyarországon?
A tudástársadalom jövőkép munkásai és az ő felkészülésük forrásai
A kelta tigris egyik sikerprogramjának hazai változata: "Lépj egyet előre!"
Félkész NETREKÉSZ el van lopva az egész
Az elszegényedett kistérségek felemelkedésének módja, eredeti magyar módszer
Kommentek