Hungarian Participation Democracy's Ghost.

I have been a community development social worker and NGO activist from 1988 until 2007 back in Hungary. I am using the democracy development single issue movement points of view to let people understand the current affairs. During the first 7 years I wrote nearly 1000 articles about employment, democracy development, agriculture NGO situation. After this election I decided I turn my blog to English.

Kommentek

RSS Feedek

RDH Blog - RSS 2.0 hírcsatorna

Amikor a polgár megszólal

2009.06.02. 13:51 :: Saman

Végignéztem ma reggel a kampányfilmek paródiáit egy gyűjtő webodalon.

Nagyjából a harmadiknál elkezdtem bőgni és végig sírtam az egészet. Úgy érzem, hogy megoldhatatlanná vált ez az egész hazai helyzet.

Egyrészt öröm volt bennem, mert amikor a kampányfilmek adta keretekben : "5 mondatod van!"- helyzetben feljönnek azok a problémák, amelyekről a mi  mozgalmaink 20 éve pampognak egyre fáradtabban és kiábrándultabban.

Örülnék neki, ha megértenék az emberek, hogy nem lehet a pártokráciára bízni a közügyeket. Nem hihetünk olyan politikában, ami kihagyja az embereket a róluk szóló döntésekből. Nem hoz megoldást ha ifjú ideológusok kezdenek el újabb karizmatikus rögtönzéseket.

Boldog vagyok, amikor a civil szövegek emellett kampányolnak, vagy lerántják a leplet arról a pártokráciáról, amely esküdt ellensége az elmélyült társadalmi részvételnek, a társadalmi tervezés intézményeit ignorálja.

Másrészt meg még ezek is tele vannak a pártokrácia kendőzetlen manipulációjával. Sokszor felszinesek és cinikusak.

Érdekes volt találkozni a Jobbik - Kárpátia féle rendpártisággal. Egészen groteszk, amikor egy punk mozgalomból kinőtt szubkultúra azzal szembesíti a tömegkultúrát, hogy térjetek már észre, és legyetek szivesek konzervítv középosztályisággal vasárnaponként templomban imádkozni a közjóért...

Talán 1994-ben a III. Tatai Diákönkormányzati Szabdabegytemen a saját csoportom azon kezdett el dolgozni, hogy milyen rendőrség szerű biztonsági szolgálatot kezdjen el szervezni a diákönkormányzat.

Teljesen meg voltam zavarodva mint segítő, mert szakamilag tilos, hogy eltérítsem őket a saját érték vagy cél választásaiktól, de a saját diákönkormányzatos életemben a tekintélyelvűség elleni emancipációban nőttem fel. Nem tudtam érzelmileg elfogadni, hogy egy kölyökcsapat a felnőttek segítségére akar sietni rendteremtés ügyben. Ez elképzelhetetlen konstelláció volt az én felyemben.

Egy ponton azonban átfordult a lelkem. Megértettem, hogy ezek a diákok biztonságért küzdenek. Ezért kapcsolnak át egy olyan üzemmódba, amely az én iskolai élményem szerint teljesen a felnőttek dolga és semennyire nem a közösségszervezőké.

Írtunk ebből egy társadalmi vita anyagot. Az a címe, hogy "fegyelem - biztonság - jogtudat az iskolában". Néhányszor használták tanórán ezt a mérlegelő vita anyagot és még angolul is megjelent.

Asszem pont ilyen helyzet van a szélsőjobb rendpártiáságában.

Szerintem a TV2 féle nyilvánosság eszkalálódása hozhatna áttörést a hazai felhevült és kiutat nem találó társdalmi párbeszédben.

Le kell ülni skin head mozgalmakkal, cigányokkal, kurva politikusokkal, félanalfabéta civilekkel, Habermas hívőkkel, jobboldali mágusokkal és meg kell hallgatni, hogy mit beszélnek.

Túlságosan kirekesztő volt a média az elmúlt 10 évben. Ennek isszuk most a levét.

De van visszaút!

Beszélnünk kell! Amikor a civilek fölülírják a kampányfilemeket az egy ilyen helyzet! Nem is láttam az eredeti kampányfilmeket és egy cseppet sem vagyok kíváncsi rá.

Gratulálok a civil reklámhekkereknek!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reszvetelidemokracia.blog.hu/api/trackback/id/tr791159075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása