Hungarian Participation Democracy's Ghost.

I have been a community development social worker and NGO activist from 1988 until 2007 back in Hungary. I am using the democracy development single issue movement points of view to let people understand the current affairs. During the first 7 years I wrote nearly 1000 articles about employment, democracy development, agriculture NGO situation. After this election I decided I turn my blog to English.

Kommentek

RSS Feedek

RDH Blog - RSS 2.0 hírcsatorna

Keserű Magyarország

2009.05.14. 09:15 :: Saman

Néha bólingozok egy angol társaságban, ahol meglepően sokuknak van Magyarországélménye.

Azt még kifejezetten viccesnek talátam, amikor miután elmondtam, hogy Csabábak hívnak és magyar vagyok, egyszerűen csak ennyit mondott az egyik megérkezett ember, hogy : "Á, sose bánd!"

Tegnap viszont hosszasan beszélgettem Magyarországról valakivel, aki érdekes országimázst festett elém.

Arról beszélt, hogy a magyaroknak valamiért fontos, hogy elsettnek, elnyomottnak, megtörtnek mutassák magukat.

Ellenpéldaként Spanyolországot említette, aminek ezzel szemben egy pozitív kisugárzása van. Ha arra gondol, hogy menne-e a spanyolok közé egy másik kultúrát megízlelni, akkor az jut az eszébe, hogy vidámság, latin tüzes táncok. Náluk is volt Franco féle diktatúra, de nem az az érdekes számukra. A franciáknál is volt diktatúra és nem arra koncentrálnak, hogy az akkori sebeiket nyalogassák.

A nemzeti identitás nem kötődik a sérelmekhez, mint ahogy erre kelet felé ez nagy divat.

Kifejezetten azt mondta, hogy nem őrült meg, hogy egyre keserűbb sirámokat hallgasson a nyaralása közben. Inkább bulizni megy egy spanyol tipusú kultúrába. Az sokkal jobb nyaralás.

Miért nincs a magyaroknak ilyen pozitív hangulat képük? Honnan van a cseheknek, az osztrákoknak?

Magyarként persze tudom, megértem, hogy miért.

Én azért voltam depressziós, amikor otthon éltem, mert a környezetem tükre előbb-utóbb hiteltelenné tette a saját énképemet.

Trénerként 20 éven keresztül támogattam közösségi önszerveződéseket, elmélyült civil vezetőképzéseken, a mi mozgalmainkba egy olyan "self made man" kultúrát lehetett megtapasztalani, amiben sokan jól éreztük magunkat. Jó volt építkezni, személyesen is, és a közösségi életben is.

De összességében ez az ügy nem volt érdekes az országnak.

Beszédes, hogy 38 évesen egy számítógép és egy televízió volt a vagyonom, és mielőtt kijöttem kiraktak az albérletemből, mert nem tudtam fizetni.

Ez nem annyira csinos egy olyan figurától, aki supportív azügyben a tréningjein, hogy "csináld meg magad!".

Ezért is vizsgálom ezen a blogon napról napra, hol a civil közösségiség, hol a munkahelyteremtés tipusú fejlesztések, hol a politikai szocializáció szemszögéből, hogy fordul-e kocka. Az én felnőtt korom első 20 éve elég szisztematikus csúszás lefelé a lejtőn!

Nehéz ehhez egy vidám Magyarország képet odamosolyogni!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://reszvetelidemokracia.blog.hu/api/trackback/id/tr601120761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

imretokyo 2009.05.19. 12:17:23

Saman!
Olvasom a blogodat mar egy par napja. Nagyon erdekes. A tema "reszveteli demokracia" engem is rendkivul erdekell. Illetve annak internetes eszkozokkel valo megvalositasanak lehetosegei az, ami igazan izgat.
-Igy talaltam meg a RDH honlapjat es a blogot.- Es most ra is ternek arra, ami miatt megszolaltam. Amit irsz azt ala tudom tamasztani. Japanban par honapja beszelgettem egy amerikaival, akinek az uzleti partnere magyar. Hasonlo elmenyei voltak mint a bolingozo tarsaidnak. Magamrol is beszelhetek. Sokszor kaptam mar meg a "tul sokat gondolkozol" vagy "mely" "sotet" jelzoket. Az utobbi nem az ertelmi kepessegeimre vonatkozott :) Es magamon is erzem, foleg ha amerikaiakkal vagyok, hogy en nem tudom olyan konnyeden venni a dolgokat mint ok.
Egyenlore ennyi. Orulok hogy ra leltem a blogodra, tovabbi kellemes vizsgalodast. Kivancsian varom jovobeni irasaid.
Imre
süti beállítások módosítása