Hungarian Participation Democracy's Ghost.

I have been a community development social worker and NGO activist from 1988 until 2007 back in Hungary. I am using the democracy development single issue movement points of view to let people understand the current affairs. During the first 7 years I wrote nearly 1000 articles about employment, democracy development, agriculture NGO situation. After this election I decided I turn my blog to English.

Kommentek

RSS Feedek

RDH Blog - RSS 2.0 hírcsatorna

Topolánszky Ákos kérdései: Mi köze van Mesterházynak és Gyurcsánynak a Zushlagjelenséghez?

2010.03.10. 14:43 :: Saman

A hvg egy nagy interjút közölt Topolánszky Ákossal, aki szinte egyedüli Don Quijoteként beszélni szokott arról, hogy az Ifjúsági Minisztériumban mi folyt.

Nagyon érdekes ez a magyar demokrácia.

A Halász - Zuschlag paktumról úgy értesültem, hogy családilag érintett a dolog. Az ex feleségem sírva jött haza. Részt vett egy gyakornoki programban politológusként, és épp abba a bizottságba kérte magát, ahol a szeme előtt történt ez az egész.

Annyira sokkolta a jelenség, hogy azonnal átkérte magát máshová. Mint mozgalmi aktivista szemmel tudtam tartani, hogy milyen gyűrűző hatásai vannak a Halász - Zushlag - Hegyi paktumnak. Gyakorlatilag az intézményesült civil világ halálról lehet beszélni, aminek egyenes következménye a korrupció eszkalálódása és a fejlesztéspolitikai bénultság.

Gyurcsány az akkori miniszter és Mesterházy az akkori politikai államtitkár azzal védekeznek, hogy voltak olyan döntnökök, akik effektíve döntést hoztak a pályázati pénzekről. Ezek a személyek nem ők. Innen tiszta a kezük, az ő álláspontjuk szerint.

Mesterházy vagy Gyurcsány csak azért nem ülnek Zuschlag mellett lecsukva, mert felfelé buktak. Egyenlőre politikai párt elleni támadásnak tűnne, ha politikafüggetlen civil életvilág likvidálásáért Zushlag per ben x. rendű vádlottak volnának.

Újságíró idézte TÁ vallomásának részletét: "a politikai államtitkár, azaz Mesterházy meghatározta, hogy mely szervezetet kell támogatni, illetve mely szervezeteket kell levenni a támogatottak listájáról.  Ezután a támogatásra kijelölt szervezetek listáját a helyettes államtitkárságnak át kellett dolgoznia.

TÁ: Valóban, Mesterházy politikai államtitkárként,  a miniszter első számú helyetteseként  képviselte a minisztert számos kérdésben, így például a pályázatok  végső elbírálásában.  Gyakorlatilag ő képviselte a pályázatok elbírálásánál a politikai szempontokat. Ami Gyurcsányt illeti, tanúvallomásában ő is azt állítja, hogy erről a gyakorlatról nem tudott. Eszerint csak virtuális miniszter volt, arra gondolni sem merek, hogy nem mondott igazat. Mindkét esetben azonban a politikai felelőséget, és adott esetben – politikai államtitkárával egyetemben –a jogi felelősséget is vállalnia kell.

Azért is csodálkozom az ilyen típusú tanúvallomásokon, mert az igazmondás kötelezettsége alatt nem elegáns letagadni egy általános és jól ismert gyakorlatot. Már csak azért sem, mert tudnivaló, hogy másokat is megkérdeznek erről, szintén az igazmondás kötelezettsége alatt. Az pedig elég furcsa, hogy míg a minisztérium belső apparátusával szemben a kettős ellenőrzés rendszerét vezették be, a bizalmatlanság jegyében, ezalatt – mint ahogy a Zuschlag-per vallomásiból is kiderült – bűnszövetkezetben, folytatólagosan, nagy értékre elkövetett csalássorozatot lehetett akadálytalanul elkövetni a tárca költségvetése ellen. Erre a helyzetre is igaz, hogy egy pozícióból nemcsak hasznot kellene húzni, hanem a vele járó felelősséget is vállalni kell. "

 A mai napig, eddíg a cikkig a magyar sajtó mélyen hallgatott erről a témáról!

Kommenteltem is:

Nagyon megmelengette ez a cikk az én szívemet!

Anno az Országos Diák Unió elnöke voltam, később 10 évig az Egyesület a Diákönkormányzatokért elnöke, gyakorlatilag 20 évet dolgoztam le altruista közösségfejlesztő szakemberként, az utolsó 5 évben munkahelyteremtés területen.

A szakdolgozatomat társadalmi tervezés technikákból írtam. Azt vettem észre az említett időszak után, hogy kihalt az összes demokrácia - kultúra fejlesztéssel foglalkozó mozgalom - módszergazda szervezet.

Amikor az lett a részvételi demokráica, hogy kockakővel dobálják szkin-headek a rendőrök fejét, akkor elkezdtem egy blogot, a reszvetelidemokracia.blog.hu-t.Mára több mint 400 cikk van fenn.

Már-már úgy tűnt, hogy saját mizériám, hogy a Halász-Zushlag paktum utáni világban tömegével számolták fel a független állampolgári önszerveződéseket, de azért végre találkozom a magyar sajtóban egy olyan cikkel, amely nyíltan beszél erről a kérdésről!

Engem inkább a gyűrűző hatása izgat ennek a témának.

Hogy akarunk egymillió hiányzó munkahelyet kitalálni, sok-sok alapítói áldozattal beilleszteni a gazdasági környezetbe, ha nagy kaszával írtották azokat az élettereket, amikben a kezdeményezőkész koordinátor figurák az állampolágri önszerveződésekben elkezdhetik gyakorolni az emberi együttműködést. Főként az érdekes szakmailag, hogy miként megy át a kezdeti családszerű "induljunk el", abba, ami "intézményesült szervezeti teljesítmény".

Itt a tudás-társadalom, a szociális piacgazdaság, konkrétan a közösségi vállakozás című szőnyeget húzták ki a lábunk alól.

Az EU csatlakozás után leckeként megkaptuk az évi 1000 milliárd Ft fejlesztési pénzzel együtt, hogy csináljun: foglalkoztatási paktumot, szociális szövetkezetet, LEADER-t, mentor programokat, közösségi vállalkozásokat, hálózatokat, TÉSZ-eket, stb. stb. 54 féle ilyen van. (www.munkahelyteremtes.hu)

Az, amit kimond Ákos, hogy itt a pártérdekek miatt "szükségszerűnek" tartották ezeket a nemzeti erőforrásokat megharmadolni, megfelezni, azaz kiiktatták a terepről a terület szereplőinek a felét, az hihetelen nagymértékű és óriási felelőség érzet hiányról tanuskodó lépés.

Mellesleg egy nemzetközi kultúra összehasonlító vizsgálat szerint, 61 országból másodikak vagyunk az individualizmus- kollektivizmus skálán, harmadikak a bizonytalanságtűrésben, harmadikak a kudarcfélő-sikerorientált skálán, stb. stb. Romokban a kultúra azügyben, hogy merünk-e próbálkozni. Nagyon nehéz a közösségfejlesztő terepmunka és még nehezebb közösségi kontroll alatt születő piaci vállalkozásokat megalapítani, a kultúrális korlátok tömegével kell megküzdeni.

Ehhez képest 12 éve tartó politikai pogrom bontakozott ki azok ellen, akik "állampolgári önszerveződés" alapítói merészeltek lenni.

Nyugaton, a szociális piacgazdaság modell épp arról szól, hogy közösségi vállalkozások tömegét helyezik védő - óvó szárnyak alá.

Nálunk az intézményességtagadó egyszerű emberrel nehéz megértetni azt, hogy minek ez, de mégnehezebb a civilgyilkos zsákmányszerző pártokráciával szemben megvédeni ezt a világot.

Nem egyszerűen a politikafüggetlen ifjúsági mozgalmakat írtották ki Mesterházyék, Halászék a FIDESZ-ből, Zushlagék és Hegyi Gyuláék, karöltve.

Itt hátbaszúrták a tudás alapú társadalamat és alapvető európai irányvonalnak fordítottunk hátat.

A Liszaboni egyezmény azt kéri a tagállampoktól, hogy csináljanak 72% fölötti foglalkoztatottságot az információs társadalom és a tudás alapú társadalom innovációk erősítésével.

Köszönöm Ákos!

reszvetelidemokracia.blog.hu

 

ptr: tudás-társadalom. mi van? mi a gyarmatokon élünk.

 

Kedves ptr!

Ne tessék röhögni azon, hogy van-e, lesz-e nálunk ipari társadalom utáni gazdasági előrelépés a foglalkoztatás szerkezetben vagy nem lesz.

73 után az ipari termelés foglalkoztatási szerepe erősen lecsökkent. Az erre alapozódó fejlődés, azóta időleges - átmeneti és elhagyta a centrumországokat, áttelepült a félperifériára.

A centrumországokban a foglalkoztatási szerkezet meg tudta tartani a 70% fölötti foglalkoztatottságot.

Pont azért, mert figyeltek erre.

Nálunk elintézhetjük egy kis bruhahával, hogy nálunk az meg minek, de nem válaszoltunk arra a kérdésre, hogy mit csinálunk a rendszerváltáskor a munakerőpiacról kiszorult aktív korú népességgel. Nálunk 50% körli ennek a csoportnak a foglalkoztatottsága.

A minap épp egy szakszervezeti vezető kezdett el azzal kampányolni, hogy nem lehetne-e a munkanélküliséget még tovább fokozni!

Alapvetően egy intézményességtagadó kultúrából jövünk, de ami az utóbbi 12 évben történt, az tovább fokozta ezt a bajunkat.

Betegesen elzárkózunk attól, hogy foglalkoztatási eszközt lássunk bele a humánszolgáltató szektorokba, a turizmusba, az élőmunkaigényes mezőgazdaságba, az unikum szerű hazai minőség értékesítésébe vagy ne adj isten a "kreativitás-iparainkba".

Horányi szerint nem lennénk képesek a kalapácsban eszközt látni, ha nem lenne meg bennünk a kalapács belső reprezentációja.

Ha képet akarunk kapni arról, hogy milyen a civilgyilkos zsákmányszerző pártokrácia belső reprezentációja a civil szektorról, akkor olvassunk bele Szanyi Tibor évértékelő beszédéhez írott kis szösszenetébe:

"Ma Magyarországon a civil kezdeményezések alapvetően három csoportra oszlanak. A legnépesebb csoport a piócáké, amelyek azért alakulnak, mert az a hangadó, aki a szerveződés elején kikáltja magát elnöknek, az ismer valakit a kormányban, az önkormányzatokban, akit jól le lehet szívni. Becslésem szerint ez a civil szervezetek durván 60 %-át teszi ki. A második csoport, durván 30 %-os részaránnyal a zsarolóké. Ezek többnyire zöld köpönyegben sétálnak fel-s-alá, s ahol valamilyen jelentősebb építkezést észlelnek, keresztbeállnak valamilyen gyom, vagy madár nevében, és addig akadékoskodnak, amig a beruházó nem fizet nekik valamilyen tetemesebb summát, és akkor elhallgatnak, általában nagyhirtelen. A maradék 10 % pedig valódi civil szervezet, amelynek tagjai saját zsebükből finanszírozzák a szervezet működését és nem a közpénzekre ácsingóznak"

Jól látszik ebből, hogy a pártokrácia szerint mire való a civil szektor. Semmire.

Érdekképviseletre biztosan nem.

Hiánypótló szociáélis szolgáltatások bevezetésére semmiképpen nem.

TÁ: "Mesterházyt én úgy ismertem meg, hogy számára a pártérdek tűnt a legmagasabb értéknek és érdeknek. Így cselekedett már minisztériumi államtitkársága alatt is, mégpedig rendkívül rámenősen, sokszor agresszíven, olyan formában, amit korábban én nem ismertem"

Ehhez tegyük hozzá, hogy a Zuschlag ügyvédje szerint Zuschlag már eleve beleszültett ebbe a kutúrába.

Az ügyvéd nem teljesen jól látja a dolgokat. A politikafüggetlen civil világ kiirtása igen is az ő találmányuk és ők voltak a kivitelezők.

Hogy milyen hatása volt a civilgyilkos zsákmányszerző modell bevezetése az ifjúsági szervezetek világára, a drogprevenció világára?

"Mesterházy Attila több mint négy éves politikai államtitkári tevékenysége alatt rendkívüli károkat szenvedtek el azok az államigazgatási területek, melyek ellenőrzése alatt álltak. Ezt publikus számokkal, mutatókkal lehet bizonyítani. Mind a három egykori szakterülete, úgy költségvetési forrásait, mint államigazgatási pozícióját tekintve, eljelentéktelenedett. Az ifjúsági ügyekre illetve a kábítószerügyekre szánt források az egyharmadára zsugorodtak, cselekvési programjaik sorban lehetetlenültek el, fontos szakmai és civil szervezetek sora számolódott fel, vagy gyengült el. A sport igazi vesszőfutáson ment keresztül."

Szanyi Tibor a képviselői esküjére való hivatkozással zárta a piócabeszédét.

Mit gondol ezekről Topolánszky Ákos?

"Ez pedig nem kis teljesítmény ahhoz képest, hogy esküjében a politikus arra tesz fogadalmat, hogy megbízatásához híven, lelkiismeretesen jár el, és minden igyekezetével azon lesz, hogy a Magyar Köztársaság fejlődését előmozdítsa. A közigazgatás saját mérőszámai szerint tehát Mesterházy Attila politikai teljesítménye mérhető volt, azonban sajnos csak a negatív tartományban. Ha valaki ilyen egyértelműen tehető felelőssé a rábízott területek rosszabbra fordulásáért, akkor mégis csak a középkori hídépítők módján kellene eljárnia. Alá kellene állnia a terhelési próba során a rogyadozó szerkezetnek, vállalnia a felelősséget, ha szükséges, szégyenkezve elnézést kérni, és nem egy újabb, egy még nagyobb híd építésének igényével kísérletezni tovább. "

Kirabolták és megerőszakolták ezeket a szférákat! Utánna pedig felgyújtották a romjait.

Mindezt a FIDESZ-szel karöltve, sőt ez a modell a FIDESZ kormány alapján született ott abban az OGY bizottságban.

Az intézményességtagadó népünknek nemigen tűnik fel, hogy ha az ifjúsági szervezetek világa vagy a drogprevenció világa megváltozik.

Az viszont talán érdeklődésre tarthatna számot, ha a munkahelyteremtés területén ez a "raboljuk ki, erőszakoljuk meg és gyújtsuk fel" modell cikulsról -ciklusra megjelenik meghatározó paradigmaként.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://reszvetelidemokracia.blog.hu/api/trackback/id/tr71828584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arvisura · turoczi.blog.hu 2010.03.10. 22:03:33

"Civilek" csapdában? Sem a Gyurcsány, sem az Orbán nem kalkulál az országot éltető, dolgozó civilekkel. Eddig az eladósodás és a korrupció tartotta felszínen amit mi "politikának" hívunk.
Érdekes lesz, ha tenni is kellene valamit.
Részlet a 10 parancsolatból:
"NE LOPJ!" - de erre most már egyre többen figyelnek.
Minden nap elvisz a rendőrség - ügyészség egy elvtársat. Jól beszél a Mesterházy: "többen vagyunk,mint gondolnánk!"
Velejéig romlott, hazudozó brigád!
süti beállítások módosítása