Hungarian Participation Democracy's Ghost.

I have been a community development social worker and NGO activist from 1988 until 2007 back in Hungary. I am using the democracy development single issue movement points of view to let people understand the current affairs. During the first 7 years I wrote nearly 1000 articles about employment, democracy development, agriculture NGO situation. After this election I decided I turn my blog to English.

Kommentek

RSS Feedek

RDH Blog - RSS 2.0 hírcsatorna

Levelek a belügyminiszternek

2013.03.18. 09:08 :: Saman

1. "Bár már a sztrádán éjszakázás során is számos érthetetlen dologgal találkoztunk (hogyhogy nem válaszolnak a segélyhívó vonalak, miért nincs megfelelő tájékoztatás a rádióban/neten, a jól járható másik irány ellenére miért nem jár arra fél napon keresztül egyetlen hivatalos közeg sem és miért nem nyitják meg hamarabb a szalagkorlátot), visszafogtam magam, mert örültem, hogy nagyobb baj nélkül hazajutottam. Csak csóváltam a fejem, milyen elképesztően szürreális, hogy csütörtök délutántól péntek délig magára volt hagyva több ezer ember egy sztrádán - pedig minket nem kellett volna kiásni, csak egyszerűen kiengedni a korlát mögül. 


De most már tényleg kezdik kiverni a biztosítékot az országunk vezetői. 

Nem értem, miért kaptam péntek este 21.21-kor SMS-t a Belügytől, amikor már itthon voltam (és amikor Orbán Viktor szerint már mindenkit kimentettek). 

Hogy nyilatkozhatja Pintér azt, hogy azért nem kellett a katasztrófariadót bevetni, mert "a rendkívüli időjárás nem érintette a teljes országot" - mindössze 270 ezer embert.

Hogy meri Orbán Viktor péntek este azt nyilatkozni, hogy "az utolsó embert is kihoztuk az utolsó hóakadály mögül is", amikor még százak ültek hófogságban, és láss csodát, még ő is talált egy erdélyi párt MÁSNAP, amikor véletlenszerűen arra járt.

Az pedig tényleg a legalja, amikor a belügyminiszter az autósokat hibáztatja a helyzetért. Valóban volt szó róla, hogy nagy havazás várható - ezért volt a kocsin téli gumi, vettem előző nap hóláncot, volt az autóban lapát, autótisztításhoz kefe, jégkaparó, jégoldó, pokróc, hótaposó, USB mobiltöltő, ásványvíz és két csomag keksz, amikor félig ürült a tank, már tankoltunk. Felkészültünk esetleges dugókra. Katasztrófahelyzetről szó nem volt - ha tényleg lehetett tudni, hogy ekkora baj lesz az időjárásból, akkor miért nem intézkedett? Miért nem zárták le időben a sztrádát? Miért nem volt kamionstop? Miért nem szakadt meg minden rádióadás, hogy helyzetről tudósítson? Megvan rá az eszköze. Ha meg ő se tudta, nekünk honnan kellett volna? És ha az összes kamionos, külföldi, munkából a családjához hazasiető és uram bocsáss, hosszú hétvégézni utazó a hibás is - akkor is az ő dolga a mentés koordinálása.

Az autósokat hibáztató Pintértől és a hasonló véleményen levő kommentelőktől csak azt kérném, hogy most őszintén nézzenek magukba, hogy ha valami olyan katasztrófa történne, amit nem lehet a felelőtlen autósokra tolni, teszem azt egy földrengés vagy árvíz, akkor nyugodtak lennének-e afelől, hogy a katasztrófavédelem, a belügy és az ország vezetői megfelelően, időben, szervezetten teszik a dolgukat. Mert én most kezdtem el igazán félni... 

Az, hogy ebből a hóhelyzetből nem lett nagyobb katasztrófa, nem rajtuk múlt, csak a baromi nagy szerencsén és a civileken. Adnának hálát ezért és húznák meg magukat, ahelyett, hogy propagandafilmeket készítenek és ferdítik a tényeket. Ideje lenne annak is, hogy ők is megköszönjék az önkéntesek munkáját. Mert le a kalappal a civilek előtt, de könyörgöm, bármennyire is a helyzet magaslatán volt a Szárnyas Fejvadász, talán nem egy állásközvetítő honlapnak kellene jobb híján az országos mentést koordinálni.

Bocsánat, de ezt muszáj volt kiadnom magamból. Holnaptól visszatérünk a normál, profilba illő postokhoz."

2. dr. Krasztev Péter válasza.

„Te mocskos, bajszos tahó te, most egy kicsit tényleg messzire rúgtad a pöttyöst: nem hogy kommunista vezető nem volt az apuka, hanem a ti nemzedéketekhez tartozik, a ti tróger csapatotokkal volt együtt katona (most nevezték ki épp az egyik ilyet miniszternek); együtt buliztunk és szívtunk (igen, bazmeg, ti is szívtatok, még amikor eszeteknél voltatok, kár volt a hatalmi tudatmódosítóra áttérnetek), és miközben ti a kollégiumban okoskodtatok, az apuka szamizdattal dílerkedett kicsiben a bölcsészkaron, szóval kurvára nem kommunista volt. A nagyapám (a gyerek dédije, vágod?), az igen, komcsi volt, de a háború alatt, és épp a magadfajták ellen szerencsétlenkedett az antifasiszta ellenállásban. Szóval, volt mit tanulnia a gyereknek, és baromira örülök, hogy a papírra, amit a rendőrautóban tartott ,az állt, hogy „Ne áruljátok el fiatalkori önmagatokat!", mert én se tudtam volna mást mondani nektek."

3. Konok Péter levele

„Drága Laci, 
te nagy rakás, birkapörköltszagú bajusz mögé rejtőző sz*r, ha nem veszed rossz néven tőlem ezt az apró eufemizmust, sikerült feldühítened, de tényleg, pedig többnyire csak röhögök rajtatok. Ma lett 18 éves a lányom, és szokott tüntetni ellenetek. Fel tudja mérni a súlyotokat. Baromi könnyűnek találtattatok az ő szemében is. És ne legyenek illúzióid, te is fel fogod mérni a tetteid súlyát, te kapanyélre húzott darabnyi sertésbél, ha megkapod majd a számlát. Meg fogod kapni. Amúgy: tüntető gyerek apja vagyok; engem hetedikben kirúgtak az úttörőktől (nem volt ebben semmi politika), KISZ-tag pedig nem lettem soha. Nem volt kötelező ugyanis, én meg úgy voltam vele, hogy ne legyen egy olyan tagkönyvem, amiben EZEK (köztük te) elvtársnak neveznek.Akkoriban te KISZ-titkár voltál, majd az MSZMP Központi Bizottsága Ifjúságkutató Intézetének munkatársaként írtad rólunk a hangulatjelentéseket, onnan pedig 1986-ban – én éppen gimibe jártam – az MSZMP KB Társadalompolitikai Intézetéhez igazoltál.

Már leérettségiztem, amikor 1988-ban te a MISZOT alelnöke lettél. A másik alelnök egy bizonyos Gyurcsány Ferenc volt. Szóval miről beszélsz, te debil karrierpatkány? Ja, a másik lányom öt éves. Tüntetni még nem jár. Azt hiszem, hogy mire ő 18 éves lesz, ti már csak rusnya, borzongató kis barna folt lesztek a történelemkönyvekben. És havi egy látogatás lesz engedélyezve."

4. Üdv, kedves HVG-zők!
"Elolvastam az eddigi kommenteket, és regisztráltam, hogy írhassak pár sort ide. Úgy látom, hogy a (szerintem) legfontosabb dolog mellett sikkad el nagyon sok ember.

22 éves, diplomás egyetemista vagyok (vegyészmérnökire járok). Engem egyáltalán nem érdekel, hogy Kövér Úr és az édesapja komcsik voltak-e (bár tudom, hogy igen).
Viszont vérig sért, hogy a szüleimet lekomcsizza, így ismeretlenül is. Átélték, túlélték azt a rendszert, és fellélegeztek, mikor (azt hitték) vége lett. Bármire hamarabb mondanám, hogy komcsi, mint rájuk. Szorgalmas, többdiplomás emberek. És nem a Soros-alapítvány ösztöndíján tanultak ugyan, de elég jók a szakmájukban :P

Mióta 90-ben megszülettem, sok szart megéltem itt, a folyamatos ígéretben nőttem fel: most még kicsit rossz, de jobb lesz hamarosan! Viszont eszembe sem jutott volna tüntetni eddig.
Az én tüntetésem nem egy pénzért megvett valami, hanem egy segélykiáltás, mert NEM külföldön szeretnék családot alapítani az orvostanhallgató barátnőmmel. De egyre inkább úgy tűnik, hogy ott fogunk.
És nem azért a 2-3szor (vagy jóval több) fizetésért és a jólétért fogunk elmenni.
Minden egyes nap egyre biztosabb vagyok benne, hogy ha így mennek tovább a dolgok, és a következő választást a fityisz csalással vagy anélkül megnyeri, én elmegyek.
Nem szeretném itt nevelni a gyerekeimet. Ez az ország szembeköpi Ady Endrét, Petőfit, a Nobel-díjasait, mindenkit, aki az igazi nagyságát adja. Kívülről nézve egy sárban dagonyázó kondának látszik.

Bocs, ha értelmetlen az írásom, a lényeg, hogy nem komcsik a szüleim. Köszönöm."

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reszvetelidemokracia.blog.hu/api/trackback/id/tr785140691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása