Hungarian Participation Democracy's Ghost.

I have been a community development social worker and NGO activist from 1988 until 2007 back in Hungary. I am using the democracy development single issue movement points of view to let people understand the current affairs. During the first 7 years I wrote nearly 1000 articles about employment, democracy development, agriculture NGO situation. After this election I decided I turn my blog to English.

Kommentek

RSS Feedek

RDH Blog - RSS 2.0 hírcsatorna

Csupasz csiga Bubo doktornál

2012.01.07. 12:40 :: Saman

Történt egyszer, hogy a csupasz csiga futó edzést tartott és olyan sebességgel vette be a kanyart a vadkörte fánál, hogy nekiütközött a kérges fának és lehorzsolta az oldalát.

Eszébe jutott, hogy az egyik korábbi szíve hölgye azzal utasította vissza, hogy nem is igazi csupasz csiga,mert elképesztően rugalmatlan gerince van. Szinte, akár gerincesnek is elmehetne, annyira undorító, hogy mindig csak egyenesen tud menni, nem úgy mint a többi kacskaringózó, ringatózó, szépen-lassan tengő-lengő csupasz csiga.

Szörnyű rossz érzés tört rá, és nem tudott megszabadulni attól a gondolattól, hogy esetleg tényleg kinőtt, azaz benőtt a gerince és tényleg kitagadják emiatt, a rendes tisztességes, tengő-lengő, kacskaringózó csupasz csigák közül.

Elment tehát a kerek erdő csodadoktorához, szépen kivárta a sorát, majd oda lépett az asztalhoz.

- Neve? - kérdezte Ursula a medveasszony.

- Csupasz Csiga de Nagyon Speed

- Taj szám?

- Cs Cs 1968.1972

- Született?

- Tavaly tavasszal holdtöltekor és két hét múlva eper éréskor is.

- Panasza?

- Felhorzsoltam magam, mert nekirohantam a vadkörtefának, ami amiatt van, mert kinőtt, azaz benőtt a gerincem.

- Akkor most menjen oda a ritikűrömhöz és emelje fel kérem!

Csupasz Csiga dö Nagyon Speed odacsúszott Ursula táskájához és megkísérelte felemelni. Persze nem ment. Az öreglány nyelveket tanult és állandóan 4-5 spanyol és portugál és katalán szótárral járkált. Azt képzelte, hogy ha kitanulja a latin nyelvek mindegyikét, talán megérti Bubo doktor latinját is. Az emelési kísérlet tehát kudarcot vallott.

- Ezt nem bírom felemelni! - mondta

- Ha kinőtt volna a gerince, akkor biztos fel tudná. Csak a rúzsom van benne egy aprócska tükörrel, max. pár apró kacat. Nem lehetne kihagyni ezt a gerinces hipó tézist? Írjuk, ide, hogy el kell látni egy sebet!

- Nem szeretném. A horzsolás valójában nem komoly. Csakis a gerinc problémám miatt jöttem!

- Azt hiszem beszélnem kell Bubo Doktorral! Várjon egy picit!

Ursula felkerekedett és becammogott Bubo Doktorhoz, aki épp egy hatalmas kubai szivarral a szájában horkolt a foteljában.

- Khöm! Khöm! - semmi rekació.

 Doktor Úr! Felgyújtja az irodánkat! - üvöltött rá a dokira, mire az feleszmélt a szunyókálásból.

Itt egy eszelős csupasz csiga, aki azt állítja hogy kinőtt a gerince!

- Ez nagyon érdekes - vakarta meg Bubo doktor a szakállát. 

Nagyon érdekes! Azt hiszem erről tanultunk az egyetemen! Krónikus skizoid paranoiás elfojtóka. Itt csak a place bo segíthet. Küldje be a beteget! Kérem!

- Tessék befáradni! - mondta Ursula, aki háttal jött ki a rendelőből, miközben kötényével próbált légáramlatokat kelteni az ablak irányába, hogy a bagófüst miatt nehogy elterjedjen, hogy Bubo doktor tüdőrák propaganda tevékenységet folytat. Az áramlat jól sikerült. Bubó is kirepült az ablakon, de hamar szárnyra kapott és mire a beteg belépett, már vissza is repült a székébe.

- Az ablakon kifújt a szél egy receptet! Csak azért repültem ki! - mondta zavarodottan.

- Mi a panasza?

- Doktor úr, amikor kocogtam ma reggel, akkor nem tudtam bevenni a kanyart és nekisodródtam a vadkörte fának. Tuti, hogy kinőtt, azaz benőtt a gerincem. Ha ez igaz, valahogy ki kellene műteni, különben undorító gerincesnek néznek és egy csigalány se áll szóba velem többé.

- Értem! Tanultunk az egyetemen egy afrikai-kínai plasztikai gerinc eltávolító módszert az ilyen esetekre. Öt évente meg kell sajnos ismételni, de eléggé hatékony és egyáltalán nincs semmilyen mellékhatása.

- Hogy néz ez ki pontosan?

- Egy sastollal sárga krokodil mintákat rajzolok a hátára. Ez egy naszáj bőrtetkó módszer, amely a kínai akupunktúra szakértők szerint visszafordítja a puhatestűek szokatlan gerincnövekedését.

- Rendben van! Legyen! Akármi, csak a gerincesség ne! Láthatnám, a neten, hogy mire is tetszik gondolni?

- Persze tessék:

csupaszcsiga.jpg

- Akkor csinálom is! - Bubó elővett a szekrényből egy sastollat és krokodil pöttyösre tetoválta a csupasz csiga hátát. Elbúcsúztak azzal, hogy akkor öt év múlva találkoznak ismét.

Öt év múlva visszajött a csupasz csiga, bekopogott a doktorhoz.

- Meggyógyult teljesen, vagy még fennáll a panasz? - kérdezte a doktor.

- Nagyon hatékony ez a módszer! Képzelje el, annyira rugalmas lettem ettől a terápiától, hogy megnyertem az olimpiát!

- Na ez igen derék! Akkor nem is kell ismétlő kezelés! Ön meggyógyult!

- Sajnos biztos vagyok benne, hogy nem! Tegnap amikor edzősködtem, próbáltam egy sallert leosztani az egyik lusta tanítványomnak és hallhatóan megroppant a gerincem, amikor odahajoltam a művelethez. Mindenki úgy nézett rám, mint a véres rongyra. Majd el süllyedtem a szégyentől!

- Na ez még paranoiásabb mind korábban! - gondolta magában Bubo! majd hangosan megkérdezte: - Nem lehet, hogy a koki szokatlan motivációs eszköz a tanítványok motivációjának felébresztésére? A pszichológia szerint ez inkább lelomboz, tévhit, hogy ezzel lehetne kemény teljesítményre ösztönözni!

- Az edzés módszereimet soha sem kritizálta senki! Hallottam, hogy hangosan reccsent! Azért néztek rám úgy!

- Értem! A sárga tetkó mellé, most egy sárkányzöldet fogunk tetoválni! Pávatollal! - mondta méltóságteljesen a doki.

A Csupasz Csiga elment

Öt év múlva ismét visszatért.

- Használt a kezelés? - kérdezte a doktor.

- Ó doktor úr! Annyira rugalmas lett a gerincem, hogy nagy nemzetközi sport diplomáciai karriert futottam be. El se tudja képzelni doktor úr, hogy a hihetetlenül rugalmas személyiségem nélkül milyen nehéz lett volna lavírozni a 167 erdő diplomáciai kavalkádjában.

- Akkor már meggyógyult?

- Egészen biztos vagyok benne, hogy nem teljesen! A múlt héten, amikor arra szóló előterjesztést nyújtottam be, hogy ezentúl ne szervezzünk olimpiákat, inkább válasszunk örökös királyt a korábbi bajnokok közül, akkor véletlenül leesett az asztalról az előterjesztés. Egy fiatalabb sporttársam felkapta a papírt, felolvasta betűről betűre, mint Kádár tolja, és a közönség halálra röhögte magát a hejessirási hííbákon. Nem lett szavazás és rögtön szét is tépte az előterjesztést. Innen látszik, hogy a gerinc problémám még mindig akadályoz a mozgásomban! Fuccsba ment az a tervem, hogy örökös bajnokká koronázzanak.

- Maga is érzi, hogy egyre rugalmasabb a gerince, de valójában egyre komolyabb problémát okoz a maradék is?

- Pontosan úgy, ahogy mondja doktor úr!

- Látja ez a terápia része! Ez az utolsó kezelés, de ez előtt a maradék gerinc sejtek is megküzdenek az orvostudománnyal! - Csináljuk az utolsó fázist! Nem akarom, hogy bárki is összekeverjen a gerincesekkel!

-Rendben! Bubo doktor kanári tollal lilára pöttyözte a csupasz csiga hátát. Na ezzel végeztünk. Az afrikai-kínai orvostudomány szerint egészen biztos, hogy soha többé nem térhet vissza a gerincproblémája!

csorecsiga (43).JPG

 

Öt év múlva visszajön a Csupasz Csiga dö Nagyon Speed.

- Neve?

- Csupasz Csiga de Nagyon Speed

-Taj szám?

-Cs Cs 1968.1972

-Panasza?

- Gerinc panasz...

- Ja maga az?

-Még mindig nem gyógyult meg?

- De már meggyógyultam!

- Menjen be a doktorhoz!

- Doktor Úr! Megint itt vagyok!

- Még mindig nem múltak el a gerinc problémái?

- De igen. Csak eljöttem, hogy bemutassam a leleteket.

- Leleteket? Én nem küldtem Önt az SZTK-ba! A Röntgen nem tudná lefotózni az Ön gerincét!

- Ó nem is Röntgenfelvételt hoztam. Én lettem a köztársasági elnök és készítettek egy kimutatást arról, hogy hány törvény ellen emeltem politikai vagy alkotmányossági kifogást. Történt ez egy olyan korban, ahol egy rabló, zsákban ellopta a demokráciát!

- Mit beszél? A demokráciát nem lehet zsákban ellopni!?

- Higgye el doktor úr! Nyissa ki a Times-t, vagy a tegnapi Economist-t, vagy a Sun-t! Minden törvény törvénytelen, amit aláírtam! Az egész új rendszer arról szól, hogy a gorilla 40 évig verhesse a mellét a Nagyszemétdomb tetején. Erről még alkotmány is lött!

Tessék csak megnézni:

smidtpali.jpg

"Kígyónak lábsót!

Madaraknak fogsort!

Diktál a BETEG!

Írja a doktor!

Mesél majd az utókor!

Kiről?

smitpali.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reszvetelidemokracia.blog.hu/api/trackback/id/tr393526046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása