A temetés újra szabályázásával FIDESZ-es módon felmerül egy félig piaci félig monopol helyzetű történet újraszabályozásának kérdése.
Az, hogy hogyan imádjuk az Urat, vagy hogy miként búcsúzunk a szeretteinktől ez egy nagyon komoly kulturális kérdés.
Ez a cikk és pár kommentelő is teljesen materialista módon nyúl hozzá ehhez a kérdéshez, ami abból a szempontból rendben van, hogy a magyarok szélsőségesen vallástalanok.
Ezért is jöttek be és terjedtek el a hagyományoktól eltérő temetkezési szokások.
Ez pont olyan, mint amikor a népszámlálási eljárásban megjelennek a Jedi hívők.
A népszámlálók jót kuncognak rajta, de ugyanakkor szorgalmasan összeszámlálják, hogy melyik országban hány jedi van, mert a vallási kérdésekben az államnak nincsen sok dolga. Ez lelkiismereti vagy maximum kisközösségi ügy.
Bár vannak olyan politikai marketing technikák bizonyos pártok műhelyeiből, akik a középkor politikai marketing intézményrendszerének a hátán lovagolva tartanak fenn intim kapcsolatot a rajongóikkal.
A középkorban az ember nem dönthetett szabadon a vallásáról. Az állam gyakorta erőszakosan beleavatkozott ebbe. Akkor még a vallásháborúkkal boxoltak le olyan kérdéseket ami framework ügy.
A modernizáció ott kezdődött el, amikor Erzsébet a protestáns királyné mint tisztességes liberális köztársasági elnök beleordított a parlemanterek arcába:
"Ameddig én élek, nem fogok aláírni olyan törvényt, amely alapján terroristának bélyegzünk mindenkit, aki katolikus! Ebben az országban nem akarok látni több vallásháborút!"
Erzsébet túl volt egy merényleten.
Mégsem a személyes indulatai vezették.
Az angolok azóta is bíznak a királynő énerejében.
Na ehhez képest a mi kultúránk intézményességtagadó.
Orbán egy terrorista csoport vezetője. Az ő lelkükön szárad, hogy kulturálisan tombol nálunk a 30-as évek. Az meg a mi rálátásunkról szól, hogy kétharmados többségük van a parlamentben.
A temetkezési szokások és a piac kapcsolata egy elég sokrétű kérdés.
Ez azért egy szűk piac. Egy 10.000 fős település vélhetően egy vállalkozást kíván, tehát klasszikusan olyan ügyről van szó, mint a villany vállalat, a víz, csatorna szemétgyűjtés, tömegközlekedés, közoktatás, közegészség stb.
A civilizált országok ezekben a piaci / monopol szegmensekben a társadalmi kontrollt szokták erősíteni.
Az nekem halál természetes, hogy a civilgyilkos zsákmányszerző párttitkárkaszt fel sem veti, hogy nézzünk már körül a társadalmi kontrollok körül.
Az inkább felmerül, hogy minden legyen a belügyminiszter Rt-jének Kft-jének a biznisze.
Ez egy centralizálásról szóló törekvés. Klasszikus PREDATOR történet.
"Nylonzacskóban viszi a szívet,
le a pokolba, ahol jó pénzt fizet,
az éjszakai munka!
Pedig titokban ő is tudja,
hogy a bukott angyalok etetése TILOS!"
A civilgyilkos zsákmányszerző párttitkárkaszt még nem lopott eleget. Még többet akar. Erre való ez a módosítási javaslat.
A magyarok pedig boldogok, mert így közeledünk a vidéki orosz vagy a kínai életszínvonal felé.
A temetkezés a mi kultúránkban szociális kérdés is. Az embereknek nincsenek tartalékaik. Ennyi sincs. Koporsópénz sincsen.
Ferge Zsuzsa kiszámolta, hogy a kormány intézkedések az alsó három decilis évi 1400 milliárdos bevételéből kiradíroz 400 milliárdot.
Hogy fog a szegény ember így meghalni?
Ha lenne társadalmi kontroll akkor az vélhetően a helyiek valós élethelyzetéből indulna ki és érzékelné, hogy hány esetben mekkora segítség kell.
Én nem tartom jónak, hogy az állam így serte pertél itt. A köztemetés meg a temetési segély is egy hihetetlen baromság. Sokkal fontosabb lenne a helyiek probléma megoldó erőfeszítése.
Persze ez zavarná azt a szakrális célunkat, hogy mi egy kirekesztő és versenykorlátozó PREDATOR társadalmat szeretnénk építgetni.
Kommentek