20 évet dolgoztam az iskola körüli részvételi demokrácia fejlesztésén.
Magam is azt tapasztaltam, hogy a szülők és a diákok részvétele a közoktatási döntéshozatali folyamatokban meglehetősen szimbolikus maradt. Talán pár iskola ért el sikereket e tekintetben.
A laikusok nem kapnak lehetőséget a döntésekben való formális részvételre –
mondta az államtitkár. Szerinte a szülők és a gyerekek nem tudnak szakmai véleményt formálni. A döntés joga a nevelőtestületé lesz, és „a szakmai önállóság büszkeséggel tölti el a pedagógusokat” - hangsúlyozta.
Amikor diákszervezet elnökeként részt vettem az oktatási Országos Érdek Egyeztető Tanácsban, akkor elmentem oktatáspolitikát hallgatni, hogy ne legyek annyira laikus.
Meggyőződésem azonban, hogy a totálisan kirekesztő és versenykorlátozó rendszer csak egyfajta anarchia. Nézzenek körül Oroszországban azok, akik ennek a magasiskoláját látni akarják.
A PREDATOR modell jó a FIDESZ hűbéreseknek, de ezt a magyarok gyomra nem fogja bevenni.
Szerintem idő kérdése és fizikai erőszakkal fogják elmagyarázni a Rózsa-féle ideológusoknak, hogy ilyen irányítási módszerek ma már nem alkalmazhatók.
Az elmúlt 3 hétben olyanok írtak erről, mint Kéri László, Békési László vagy Lengyel László.
Csak bámulunk és ámulunk ezeket a "furcsaságokat" olvasva. Az a baj, hogy például az iskola egy élő rendszer. Hús vér gyerekekkel, tanárokkal és szülőkkel. Ott születik vagy hal el a JÖVŐ!
Én ha ellenzéki politikus lennék, elérkezettnek látnám az időt, hogy a "pusztítsuk el a részvételi demokráciát" setét erőkkel szemben megfogalmazzak egy igazi posztmodern ellenjavaslatot.
Én sorkatonai szolgálat szerűen minden állampolgárt évi 30 óra önkéntes munkára köteleznék, mármint arra, hogy lehessen "népi ülnök" szerű szerepbe behívni polgárokat. A vitafórumoknak, civil párbeszéd testületeknek működnie kell.
Ha nem beszélünk egymással, mi polgárok, akkor nem lehet tudni, hogy mi a kénkűves tüzes isten nyila az a közérdek, és ez esetben ki vagyunk szolgáltatva az olyan agyalágyult ideológus érdekcsoportoknak, mint rózsika és viktor rablóbandája.
Akik végképp viszketegséget kapnak a vitafórumoktól vagy a társadalmi kontroll szerepet betöltő értékelő folyamatokban való részvételtől /vízmű vállalat, gázár vita, iskolaszék, antikorrupciós rendszer, milyen legyen az EU CAP stb., azok fizikai tevékenységet is végezhetnek civil szervezeteknél.
Kun László 1277-ben kapott
egy mandátumot az országgyűléstől. 16 éves volt, de nagykorúsította az országgyűlés. 3 év alatt végrehajtotta az országgyűlési határozatokat, majd végig járta az országot és pénzbírsággal megbüntette azokat, akik szabad ember létére nem mentek el harcolni a király hívására Csák Mátéjék korrupt önkénye ellen.
Na ennek a mintájára bevezetném, hogy HA SZABAD EMBER VAGY, AKKOR VAN kötelességed.
Például az állami pénzek és szolgáltatások felügyelete. Szemmel tartása.
Mi lenne ha a munkahelyteremtési programoknál meghaladnánk azt a szintet, hogy 1000 milliárdot költünk takarítónő, árufeltöltő és virágkötő diplomákra?
Módosítási javaslatok megfogalmazása, értékelési folyamatokban való részvétel.
Ez a dolgunk polgárként!
Kommentek