Hungarian Participation Democracy's Ghost.

I have been a community development social worker and NGO activist from 1988 until 2007 back in Hungary. I am using the democracy development single issue movement points of view to let people understand the current affairs. During the first 7 years I wrote nearly 1000 articles about employment, democracy development, agriculture NGO situation. After this election I decided I turn my blog to English.

Kommentek

RSS Feedek

RDH Blog - RSS 2.0 hírcsatorna

Szanyi Tibor és a voksturizmus

2010.04.16. 14:01 :: Saman

A héten Szanyi Tibor károgásától volt hangos a sajtó, tegnap pl. a hvg.hu-n néztem meg ahogyan arról nyilatkozik, hogy a XIII. kerületet megszállták a Szanyi ellenes egységfront voksterrorista figurái, és isten bizony ezek akadályozták meg az ő választási győzelmét.

Leginkább a JOBBIK-ra fogta a dolgot, de végül is az LMP-től kezdve a FIDESZ-ig és az MDF-ig mindenki ellene szövetkezett, az ő megfigyelése szerint.

Ma pedig előkerült az a videofelvétel, amin ő maga átjelentkezésre buzdítja az igazhitű baloldali testvíreit.

Az nem tűnt fel Szanyi úrnak, hogy egyetlen körzetben sem nyert MSZP jelölt. Az nyilván feltűnt neki, hogy ezzel ugrott a politikai pályája. Nem lett MP az idén.

Én magam is laktam a Kárpát utcában albérletben. Pontosan tudom, hogy az albérletes életmód az esetek 90%-ában azzal jár, hogy nem tudunk oda lakcímmel bejelentkezni, így ha valaki nem akar hazautazni a szüleihez a választásokra, akkor átkéri magát oda, ahol él.

Ezen a választásokon azonban ez a "népréteg" mindent eldöntő manipulátorként jelenik meg egyesek fantáziájában.

Megpróbálnak persze tudatosan is manipulációkra buzdítani, de azért nézzük már meg, hogy mekkora mozgósító ereje volt annak, amikor Szanyi Tibor a Kárpát utca sarkán országértékelő beszédet tartott. Ott volt 6 híve, meg 8 JOBBIK hívő.

Amióta Torgyán 1% alá küzdötte magát, ekkora pojáca nem volt még a hazai közéletben. Kár értük, tőlük volt színes a hazai közélet. Kellene nekik egy uborka szerű bolondparlamentet csinálni, mert a szórakoztatóipari teljesítményük azért jelentős. Lehet, hogy meg is tudnának élni belőle.

Az interneten és a netes sajtóban folyton ott volt Szanyi Úr. Beszámolt minden lépéséről, Orbán Viktor évértékelő beszédével egy időben ő tartott évértékelőt...

De folyton balul sül el a performance.

Ekkora blamázsdömping?

Azért hálás vagyok Szanyi közéleti teljesítményéért, mert ha nem fejti ki a piócamitológiai nézeteit a civil szektorról, akkor nem sok írásos nyomra lehetne hivatkozni a Halász - Zuchlag paktum ügyében.

68 komment · 4 trackback

Közösségi HR Társadalmi tervezési folyamatok támogatása. Munkaerőpiaci reintegrációs projektek előkészítése Részvételi Demokrácia Hálózat civilmandatum@gmail.com

A bejegyzés trackback címe:

https://reszvetelidemokracia.blog.hu/api/trackback/id/tr611926818

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Angyalföld: ez a harc lesz a végső 2010.04.19. 00:31:52

Az MSZP története az MSZMP hosszúra nyúlt hattyúdala. Az angyalföldi vereség jelentheti a Kádár-rendszer szimbolikus lezárását. (Kép: retronom.hu) A választás második fordulója előtt a legnagyobb figyelem a XIII. kerületre irányul. Itt található ugy...

Trackback: Tibor, te kis hamis 2010.04.17. 08:07:15

Ha a két legnagyobb párt közül az egyikről megjelenik valami kínos, leleplező anyag, akkor mennyi idő telik el az ellencsapásig? Ez az utóbbi hetek játéka. A Kubatov videóra a válasz igen hamar megérkezett, vicces fénytörésbe állítva Lendvai Ildikó fel...

Trackback: Szanyi Gombóc 2010.04.16. 20:02:56

Szanyi gombóc   Hozzávalók 1 szavazásra: 1,2 l pártállami múlt, 20 dkg elvtelenség, 15 dkg erkölcstelenség, 1 kapzsiság reszelt héja, csipetnyi semmihez sem értés, 20 dkg proli, kész- vagy hitelpénzfizetés, 10 dkg pánik, 10 dkg cukrozott darált át...

Trackback: A leleplező videóké a jövő! 2010.04.16. 19:55:16

A Varánusz blogról loptam a címet, ők ezzel zárták a bejegyzésüket, én ezzel kezdem. Mert hát tényleg elképesztő, ami itt az utóbbi napokban ment. Fidesz, MSZP, Fidesz, MSZP, újabb Fidesz. Mi jön még? Ismeretlenek vádolták már az LMP-t is kopogtató céd...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

martin86 2010.04.16. 19:03:51

Szanyi egy rossz vicc

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.16. 19:10:09

Szanyi az MSZP Mikolája és Kövér Lacija egyszemélyben:-)))

yafet 2010.04.16. 19:12:52

Hát nem tudom Szanyi párttársai mit szólnak ahhoz, hogy Tibi a szavazóikat akarta elcsalni. Mert úgye sejthető volt, hogy hiánycikk lesz mindenhol az mszp-voks....

Tibi, Tibi a sajátjaidtól is lopsz?? Koldustól a botot?

Gábor a Jobbszélső 2010.04.16. 19:24:04

szánalmas nyomorult idióta. Nem néztem az mszp listáját, remélhetőleg onnét sem jut be ilyen görény a parlamentbe.

nalazo 2010.04.16. 19:30:16

Követelem, hogy Lendvai "Demokrata" Ildikó azonnal tegyen feljelentést az ügyben!

georg 48 2010.04.16. 19:34:13

Még a végén valami melót fog keresni?
Azonnal elsírom magam!

csiribi (törölt) 2010.04.16. 19:36:17

Csak egy idézet egy szdsz-es politikustól: "húzzatok a picsába"...

Caravallo · http://nimfoman.blog.hu 2010.04.16. 19:43:49

Be vannak szarva a Fidesz kétharmadtól, tudják, hogy akkor oda a mentelmi jog, és jön a felelősségre vonás. :)

Bubba Washington 2010.04.16. 19:46:44

furcsa lesz a második fordulóban a még szarabb eredmény minden küszködés ellenére....

stratez 2010.04.16. 19:54:20

@Gábor a Balfasz (mert kérték): Az országos listán nincs rajta, a budapestin 22. Innen 7 szoci jut be, úgyhogy Szanyinak game over, ha az egyéniben alulmarad. Előbb-utóbb minden a helyére kerül, jövő vasárnap - ezek után különösen - Szanyi is.

miva? 2010.04.16. 20:08:35

Mé' nem szeretitek már?!
Szeressétek már!
Szavazzatok máár rá!
Annyira akarja!
Ne legyetek már olyanok, olyanok vagytok!
Naaas!

miva? 2010.04.16. 20:08:35

Mé' nem szeretitek már?!
Szeressétek már!
Szavazzatok máár rá!
Annyira akarja!
Ne legyetek már olyanok, olyanok vagytok!
Naaas!

tölgyes 2010.04.16. 20:11:57

Kibújt a szög a zsákból. Mégis csak Szanyi buzdított TURIZMUSRA!!!

miva? 2010.04.16. 20:12:34

Nem értitek, úgy látom.

Az MSZP szeretne mandátumokat, és az antidemokratikus pártok ellen ezt antidemokratikus eszközökkel is elősegíthetik. Hogy mitől antidemokratikus a többi párt? Hát attól, mert azt mondja a demokratikus párt.
Így már világos?

Érdemes megfigyelni azt is, hogy Szanyi valóban tehetséges ember.
Tessék csak megnézni a magyarázatot. A szeme sem rebben, magabiztos, tuti igazat mond.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.04.16. 20:15:20

@miva?: és az erkölcstelenség mióta tehetség béla?

Zajgyár 2010.04.16. 20:27:51

A vulkán már kitört hogy elsöpörje a politikai elitet XD

jeangabin 2010.04.16. 20:34:12

Ez is egyfajta Kubatov-beszéd, ha jól értelmezem...
Simán lehetne ugyanolyan hangerővel kiabálni miatta legalábbis.
Bevádolt minden pártot, hogy ők így csinálják, de ugye bizonyítéka nem volt rá, ami bizonyíték meg előkerül, azt is ő szolgáltatja, maga ellen.
Ennyi.

naszoszo 2010.04.16. 20:51:37

Vérszagra gyűlnek a keselyűk. Nagy bátorság. Szanyi hiteles ember. Rá is jött a megoldásra - pechére mások jobban megszervezték.

azértmertcsak 2010.04.16. 20:52:51

Hmm. Így már biztos, hogy Sz. Tibor (gyengébbek kedvéért Szanyi) nem lesz tagja a börtönfrakciónak.. :D

naszoszo 2010.04.16. 20:54:37

Vérszagra gyűlnek a keselyűk. Sokan, víjjognak, nagy bátran.
Szanyi hiteles politikus. Rá is jött a megoldásra, csak mások rámenősebben csinálták meg. Kár...

Elcseszett nick 2010.04.16. 20:55:40

"Az nyilván feltűnt neki, hogy ezzel ugrott a politikai pályája."

Mióta tűnik fel egy MSZP-snek, hogy ugrott a politikai pályája, ha orbitális hülyeséget csinál?
Gyurcsány is előmászott megint, pedig Szanyi sehol nincs hozzá képest.

Caravallo · http://nimfoman.blog.hu 2010.04.16. 21:07:32

Szanyi hiteles ember? :P
Ne röhögtess!

Bona Fides 2010.04.16. 21:07:41

@tölgyes: Természetesen. S mivel magából indult ki, egyből arra gondolt, hogy más is ezt csinálja.
Fel sem merült benne, hogy megszoríthatják. Ezek után már tényleg nagyon gáz, ha még be is kerül a parlamentbe. :)

Bona Fides 2010.04.16. 21:09:00

@Elcseszett nick: Gyurcsány szerintem mazochista. Élvezi, hogy tömegek utálják....

csongorbela · http://belaba.blog.hu/ 2010.04.16. 21:09:16

Ez már operettnek is nevetséges.

csongorbela · http://belaba.blog.hu/ 2010.04.16. 21:10:25

Ja és Sámán, gratulálok az Index címlaphoz!

jeangabin 2010.04.16. 21:15:24

Egyébként Szanyi az Mszp-ből még a legvállalhatóbb figurák egyike, nade így járt (ő is...).
Mondom, senki se gondolja, hogy bármelyik (nagy) párt különb a szavazatmaximalizáláshoz igénybe vett eszközök tekintetében (Kubatov-Szanyi), csak valamelyikről előkerül egy hangfelvétel vagy videó, a másikról meg nem.
De itt már mindenkiről előkerült ugyanaz...

naszoszo 2010.04.16. 21:19:50

Szanyi felismerte a veszélyt, ami a félresikerült törvénymódosításból támadt. A saját lakóhelyétől távol szavazó indokoltan szavazhat pártlistára - de ugyan, írja már meg valaki, hogy hogyan jön egy pesti ahhoz, hogy egy szolnoki képviselőválasztásba beleszóljon, vagy a szolnoki a pestibe. Szanyi jól érezte tehát a veszélyt.

Elcseszett nick 2010.04.16. 21:25:04

@naszoszo: Te még mindig nem fogod fel (nem is akarod), hogy aki évek óta albérletben lakik Budapesten (és még évekig fog, esetleg végleg ide költözik majdan) annak talán joga van itt szavazni, mert itt él.

Persze tudom, hogy kár magyarázni, mert csak egy hsz generáló bot vagy.

jeangabin 2010.04.16. 21:28:09

@naszoszo: Ez teljesen jogos, pártlistát ikszeljen, aki távol szavaz, de adott képviselő 4 évi munkájáról ne az mondjon véleményt, aki mondjuk 300km-re lakik onnét.
DE!
Aki nem oda van bejelentve, az is élhet, dolgozhat, tanulhat ott, ez a bökkenő, kellő tapasztalata tehát simán lehet, így kvázi morális jogosultsága is.
Tehát ha azt mondom, hogy aki átjelentkezett, az ne szavazhasson, csak listára, azzal kizárok csomó mindenkit is (elviekben persze), aki ugyan nem oda van bejelentve, de mégis kompetens, mert mint írtam, ott dolgozik, tanul, ott él a barátjánál/barátnőjénél, stb.
Melyik kezünket harapjuk meg tipikus esete.

Elcseszett nick 2010.04.16. 21:30:08

@naszoszo: Talán mert évek óta lakik albérletben az adott helyen, és még évekig fog, sőt még lehet, hogy végleg oda is költözik.

Persze egy hsz generáló bot ezt nem értheti.

Elcseszett nick 2010.04.16. 21:30:43

Na mégsem ette meg a hsz-em a rendzser. Mindegy, dupláztam.

kispista 2010.04.16. 21:33:00

Amióta Torgyán 1% alá küzdötte magát, ekkora pojáca nem volt még a hazai közéletben.

Torgyán még vicces is volt. De Szanyi ezt komolyan gondolja, hogy semmit sem követtek el.

jeangabin 2010.04.16. 21:35:03

Másik dolog: Szanyi aggodalma egyébként jogos volt, mert a törvény abszolút neki tett be azzal, hogy az ő választókerületébe lett koncentrálva jó adag átjelentkező szavazó.
Namost, hol erős az Mszp?
Budapesten. Azon belül leginkább Angyalföldön.
Hol gyenge? Pár megyét leszámítva, vidéken.
Joggal élhetett benne előre a félelem, hogy a vidékről átjelentkező szavazók java nem rá fog szavazni és a pártjára.
Kérdés, hogy az átjelentkezők hány százaléka jelentkezett át városon belülről, avagy ténylegesen vidékről...

miva? 2010.04.16. 21:42:05

@jeangabin: 350 igennel szavazták meg a törvényt, szivecském

jeangabin 2010.04.16. 21:50:58

@miva?: Tehát jó eséllyel Szanyi úr is :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.16. 21:55:29

"az albérletes életmód az esetek 90%-ában azzal jár, hogy nem tudunk oda lakcímmel bejelentkezni, "
Én átjelentkeztem, mert csak így tudok itt parkolni.
Meg aztán, 3 éve itt lakok.

De ettől függetlenül Szanyi LOL. Főleg, miután kiderült, hogy ő pont ezt akarta csinálni :D

Az meg, hogy 1db szavazókörben 9800 ember szavazzon, az meg nem hiszem hogy a FIDEEEESZSSZZ ármánykodása lenne. :D

Soha többet vörösöket a kormányba.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.16. 21:56:09

@jeangabin: Ezt amúgy simán le lehetne kérdezni a "teljesen megfelelő" informatikai rendszerből.

tuttitiz84 2010.04.16. 22:02:08

Szanyi a legmegfelelőbb példa a folyamatosan részeg és ebbéli állapotában hülyeségeket makogó komonistára (ld.: horngyufa, szekeresNATOfőtitkár imre, molnárgyuszkó)Az a fajta marha aki a villamos végállomáson méltatlankodik, hogy miért nem megy tovább!?
Elfogyott a sín elvtársak!!!

Tibike15 2010.04.16. 22:24:03

Ha jól tudom a Szanyinak az az egyetlen esélye, hogy egyéniben bejut, mert a listára már nem fért rá, kellett a hely a többi lvtársnak.
Ezért aztán érthető, hogy beveti a vörös nehéztüzérséget, ami a csövön kifér.

freegr 2010.04.16. 22:45:25

politikailag meg erkölcsileg lehet akármit mondani, de a számok nem hazudnak - azok mintha Szanyit igazolnák. Tudni illik abban az egy szavazókörben (név szerint: a 48. szavazókörben) összesen 1911 szavazat volt, amelyből 490 volt a helyi lakos, 1421 pedig az igazolásos. Na már most, ha feltételezzük, hogy a 490 helyi lakos átlagosan úgy szavazott, mint abban a választókörzetben a többi szavazókörben, akkor kiderül, hogy az "idegen" szavazók kb. 80 %-a A FIDESZ-re vagy a Jobbikra szavazott.

freegr 2010.04.16. 22:53:59

egyébként a személyes véleményem a "távolsági szavazásról: aki nem az állandó lakóhelyén lakik, az csak a pártlistákra szavazhasson. Így kizárható a manipuláció, nincs voksturizmus, nem borul fel a választás rendje (éjjel fél kettőig szavazás....)Szanyi most ezt szívta meg, mert amit ő mondott a voksturizmusról, az maximum csak a reakciója lehetett a FIDESZ és a Jobbik hasonló ötleteire....de azért (mint azt az előző matematikai példában is levezettem) választási turizmusban sokkal jobb a FIDESZ és a Jobbik ... nyilván így lesz április 25-én, hiszen ők már rég ide szervezték az embereiket....

freagle 2010.04.16. 23:02:10

Nem lenne baj, ha az itt lelkesen Szanyit gyalázó kommentelők megtanulnának disztingválni.
Az előkerült Szanyi-beszédben a képviselő felveti, hogy ha valaki netán ismer olyan megbízható szavazót, akinek ez belefér, vegye rá, hogy nála szavazzon. Tök világos, hogy sem Szanyi, sem a stábja nem tervezték és nem is szervezték ezt. Ez a felvetés önmagában csak annyit mutat, hogy Szanyi sem hülye, tudta, hogy ez az eszköz bizony benne van a pakliban.
Ugyanezt mutatják a választási eredmények is: az "átszavazós" szavazókör nélkül Szanyi szüken, de vinné a körzetet. Az átszavazók között azonban a környékhez képest messze felülreprezentáltak a Fidesz, meg a Jobbik támogatói.
Persze, hogy ez szervezett dolog lenne, bizonyíthatatlan. Azt mondani, hogy csalás történt, értelmetlen. De azért a tények nagyon is elgondolkodtatóak...

Arw 2010.04.16. 23:04:10

Nem hiszem el, hogy nem lehetett volna hazautazni éppen azon a hétvégén, pl.: meglátogatni a családot,szavazni, miazmás.Magyarországon nincsenek távolságok. Csak véletlenek....

miva? 2010.04.16. 23:11:09

@freegr: tudod, a vidéki egyetemisták, meg a bp-re költözött fiatalok hozzák ám magukkal a pártpreferenciájukat.

ott pölö a XI kerület az ELTE, BME kollégiumokkal. Ott a nyírségi jobbikra szavaz, a vasi fideszre, és ez így helyes.

Persze a fentiek figyelembevételével kiesik a gumicsont a pofiból, de hát az élet ugye nem méznyalás.

nemkretén 2010.04.16. 23:11:49

@freagle: Igen! És a Nokiás dobozokba meg mindig telefon van! Nem de?

nemkretén 2010.04.16. 23:14:18

Az is vicces hogy egyáltalán szavaztak rá emberek! Csak meg kell nézni az orcáját!
Masszív alkesz az ürge! Erre nem hogy egy budapesti kerületet, de a camping székemet sem bíznám rá!!

miva? 2010.04.16. 23:16:36

@Arw: vasárnap ezek a zemberek éppen visszafelé jönnek, mert hétfőn meló, suli.

Továbbá: akinek vaj van a fején, ne álljon a napra!

Ha mégis a napon áll a vajasfejű, akkor az igen hülye.

Ez független attól, hogy a jobbik, fidesz gonoszséga miatt..., stb.

Továbbá a fidesz + jobbik vidéken túl van a 70%-on, azt csak a számtanpéldához.

Nem fölényeskedni kell- pláne ilyen 8 év után, ha a szavazók 80%-a elküld a p§csába - hanem gondolkodni kissé

mzperxx 2010.04.16. 23:17:59

Szanyi Kapitány for President ! In Zimbabwe !

miva? 2010.04.16. 23:24:05

továbbá egy ilyen nap után, amikor kijön ez a szanyi cucc, lendvai meg eltűnik, pedig eddig nem volt fáradt végigszólózni a médiát. ne tartson már hegyibeszédet itt a coclista tábor.
A választás estéjén pontosan kiderült, milyen is ez a párt. Mindenki vállalta a terheket, és attila mellé álltak.
Igazi gáncstalan lovagok.

fspd 2010.04.16. 23:40:12

@freegr: Hasonló szavazakör, legyen mondjuk a 49-es. Kiragadtam egyet. :)
602 szavazat
248 Szanyi
225 Szalay

48-as szavazókör:
1906 szavazat
404 Szanyi
896 Szalay

1. tévedésed
A helyi lakosok száma 919, az átjelentkezők száma 1431. Nyilván nem ment el mind, szóval ne 1431-gyel számolj.

2. Az a bizonyos 80%...
Az egyszerűség kedvéért számolj 602 helyi lakossal és 1304 átjelentkezővel. Ez még reális is lehet akár.
Akkor így okoskodva az 1304 átjelentkező aki leadta a voksát az alábbiképpen szavazott:
(404-248) 156 Szanyi (12%)
(896-225) 671 Szalay (51.4%)

Nem akarlak elkeseríteni, de vidéken dögivel vannak ilyen körzetek. Sőt, MSZP szempontból sokkal rosszabbak is.
Kiragadok megint egy példát, Balatonfüred 5. sz. szavazókör:
Fideszes képviselő 76,5%
MSZP-s képviselő: 16%

Ja és azért olyan magas, mármint 16%, mert itt csak 3 induló volt. Ha indult volna LMP-s is, akkor 10% körül se lett volna.

Hát röviden erről ennyit. További jó sárdobálást.

Bougheau Tschichka 2010.04.17. 00:16:16

Szanyi elvtárs! Mások jobban tudták megszervezni,még a voksturizmust is.

Ön ehhez is kevés, mint láttuk

ChiefChief 2010.04.17. 06:25:04

Csakúgy mint az MSZP, most végérvényesen leszerepelt Szanyi Tibor. Azt gondolom ez az a pillanat, amikor ciki lett rászavazni. Nem csak megjelent a hangfelvétel - de el is iserte, hogy ő van rajta. Ezek után nem az a kérdés, hogy eljöttek-e vidékiek rászavazni, hanem az, hogy erre buzdított, majd pedig pont ezt itélte el.
Nekünk XIII. kerületieknek kell összefognunk, mert Szanyiban nincs annayi tisztesség, hogy visszalépjen - bízik a régi kommunistákban, akik őt eddig gond nélkül beszavazták.
Van alternatíva ma a XIII. kerületben. Először is az igazi baloldalt új párt képpviseli - még ha sok gyakorlatlan fiatal is aképviselőjük, és még akkor is, ha eddig csak ebben és a mérhetetlen önbizalmat sugalló naivitásoktól sem mentes programjuk terjedelmében mások - az LMP képviseletében Tordai Bence. Sokunknak, függetlenül attól, hogy a Fidesz szineiben indul mégis dr Szalay Péter főorvos az aki az elfogadható alternatíva - egyszerre lehet egy szimpatikus, szélsőségektől mentes ember a képviselőnk, és a kormánypárt képviselője is. Ráadásul neki van esélye is Szanyit kiütni - az eddigi eredménye is nagyon jó!

Csomorkány 2010.04.17. 07:34:21

Gyerekek, be kéne szavazni a Parlamentbe. A maszopnak már úgyis mindegy, de így négy évig lehetne őket szívatni.

Na jó, nem gondoltam komolyan, meg különben sem a XIII. kerületben lakom. De tényleg akkora baj lenne? Egyfajta memento mori. Négy év múlva sok feledékeny választó lesz.

mindegykivagyok 2010.04.17. 07:44:12

Egyet nagyon eltalàlt,hogy melyik kerületben
induljon!Zsàk a foltjàt!

nestrot10 2010.04.17. 07:44:28

Fidesz és Orsós Orbán bandájáról elterelő téma! A rohadt egypártrendszerre, személyi kultuszra, antidemokratikus törvényre törekvő gonosz törpe hataloméhessége a téma EMBEREK!
Mire észbe kaptok barom szavazók addígra csak fegyverrel lehet elvenni a hatalmat tőle!!!!!

freagle 2010.04.17. 08:00:49

@nemkretén: Ezt hívják prekoncepciónak. Kb. annyi értelme van, mint azt feltételezni, hogy minden fideszes családi kőbányát vesz az eladott székházpénzekből... Ami egy esetben ugyan tény, de ettől nem válik általánossá.
A tények pedig makacs dolgok: a helyben regisztrált szavazók voksai alapján nyerne, az átszavazókkal meg veszít. Nyilván azért, mert csalt.
Ennyire nem lehet szemellenzőt viselni...

freagle 2010.04.17. 08:08:11

@fspd: Teljesen hamis az érvelésed. A XII. kerület nem Balatonfüred, nem Debrecen, nem Karcag stb.
A tény az, hogy az átjelentkezők nélkül Szanyi nyerne, így meg veszít. A kijelölt szavazókörben a vk. egyéb szavazóköreihez képest szignifikánsan eltérő eredmény született. Ezen nincs mit vitatkozni. Ha Szanyi bukik (és bukik...) az nem a helyben élők voksai miatt lesz, hanem az átjelentkezők miatt.
Ezt lehet sokmindennel magyarázni, lehet rá összeesküvés elméletet is gyártani, meg bagatellizálni is, de ettől még tény. Ez két dolgot jelent:
1. Szanyi nem csalt (vagy más még nála is jobban, vagy nagyon béna...),
2. Az eredmény legitim, de nem feltétlenül igazságos, mert nem biztos, hogy valóban az ott élők szándékát tükrözi.

Nem szimpatikus, és nem értelmes, hogy Szanyi ezen kiakadt, de érthető.

martonaron 2010.04.17. 09:20:25

@freagle: szanyi tibor úr miért nem tud olyan népszerű lenni a kerületben, hogy a sorsa ne az átjelentkező szavazók szavazatán múlna? talán ezen kéne elgondolkodni. az hogy borotvaélen táncol, az annak is a következménye, hogy a munkája nem ér meg egy fölényes előnyt - ha rendesen dolgozott volna, talán most nem kéne aggódnia az átszavazások miatt. nevetséges, hogy ezen múlik a sorsa. ha igen, megérdemli.
amúgy attól, hogy nem szerepelt jól a választáson, abból nem következik, hogy nem csalt. bőven van esély arra, hogy átjelenkeztetéshez folyamodott (ahogy a felvételből kiderül). csakhogy még az átjelentkeztetésekkel együtt is rosszul áll a szénája. ez viszont nem tény, csak feltételezés. szerintem te túl könnyen bánsz a tény szóval.

martonaron 2010.04.17. 09:24:06

@freegr: "Szanyi most ezt szívta meg, mert amit ő mondott a voksturizmusról, az maximum csak a reakciója lehetett a FIDESZ és a Jobbik hasonló ötleteire...."
honnan veszed ezt? nem semmi ez a szerecsenmosdató álnaivság. vagy tényleg kihalt az emberekből a kritikai érzék? inkább hülyét csinálnak magukból.

kpetya 2010.04.17. 09:30:38

ennyire szemellenzős vagy ecsém? az nem tünt fel, hogy az utolsó ominozus szavkör eredményéig csak 30 szavazat volt a különbség?!

freegr 2010.04.17. 10:22:59

@fspd: azt kell mondanom, hogy Te tévedsz.
1. Az érintett választókerületben (Bp. 19) 43 szavazókör van, ebből a másik 42 szavazókörben Szanyi több szavazatot kapott, mint a FIDESZ jelöltje. Te kiragadtál egy olyan szavazókört, ahol Szalay többet kapot, mint Szanyi. Ezt statisztikailag nem lehet, csak a választókerület egészének (ponosabban: a 42 "tiszta" szavazókörnek) az adataival szabad számolni. Statisztikailag a hibahatáron belül maradva el lehet mondani, hogy a 490 megjelent "állandó" lakos a szavazatait ugyanolyan eloszlásban adta le, mint a választókerület (ez már csak azért is igaz, mert Újlipótváros sokkal homogénebb, mint mondjuk egy olyan vidéki körzet, ahol 60-80 km távolság és eltérő életviszonyok lehetnek két település között !)

Abban meg újfent Te tévedsz, hogy szerinted én a lehetséges választópolgárok számával számoltam. A választási eljárási törvény törvény alapján a leadott érvényes szavazatok alapján számoltam !! (Ami érdekes: az igazolásos szavazók száma a szavazáson megjelent 64 %-os átlaghoz képest több mint 95 %, ami enyhén szólva is furcsa...)

2. Az, hogy a FIDESZ és Jobbik az igazolással szavazók között kb, 80 %-ot ért el, az mindenféleképpen kirívó. Amit Te mondasz, hogy volt olyan szavazókör (kb. 700 szavazóval), ahola FIDESZ 76 %-ot ért el, az pont engen igazol. Hiszen ha a FIDESZ-re arányaiban legtöbben szavazó Balatonfüredi szavazókörből jelentkezett át volna minden igazolással szavazó, akkor se lett volna meg a 80 % a 48. szavazókörben. De normál körülmények között nagyjából az országos adatok alapján elképzelhető lett volna kb. 65-70 %. De akkor még mindig ott van, hogy a kerületben rég óta ott élő (de állandó lakóhellyel vidéken rendelkező) között azért valószínűsíthetően nem 80 % a jobboldali szavazók aránya (és főleg nem 96 % a szavazáson megejentek aránya)

Összefoglalva: néhai matematika statisztikai tanárunk az egyetemen azt mondta: a számokkal lehet hazudni, de a számok nem hazudnak!! Márpedig a számok alapján (de ezzel a statistikai képletekkelmár nem akarok senkit sem untatni) a szervezett jobboldali voksturisták száma minimum 301, maximum 841 fő lehet. Az igazság valószínűleg a kettő lözött lehet...

freagle 2010.04.17. 18:08:11

@martonaron: Azért, mert egy olyan párt tagja, amelyik 17%-ot bírt összesen szerezni a választáson. A jelöltjeinek többsége ennek megfelelően 15-20% között kapott. Ehhez képest Szanyi 35% fölött volt. Mondhatnám, hogy ez éppen a munkája elismerése, de ez interpretáció lenne és nem tény. :-)
Az viszont tény, hogy a helyiek szavazóköreiben győzni tudott, az átjelentkezősben meg simán bukott. Ezt nehéz lenne azért azzal magyarázni, hogy ő csalt - legalábbis számomra nem igazán kivehető az összefüggés... :-D

ChiefChief 2010.04.18. 05:30:44

A tények valóban makacs dolgok:
1) a 48.-as szavazókörben a Fidesz jelölt 48%-ot, a Jobbik jelölt 14%-ot kapott. Ez összesen 62% (nem 80%!!!)
2) a környező szavazókörökben 45%-50% közötti eredményt ért el a Fidesz jelölt
3) Ha a 48-as szavazókörnél csak a helyieket vesszük, és a környező szavazókörök eredményét akkor is kb 50 szavazattal a Fideszes jelölt (Szalay Péter) nyert volna
4) kb 2200 igaolást kérő közül 1400 jött el szavazni - ez 64% (nem 95%!!!)
5) Az idegen szavazók csak kb 100-al vannak többen mint a kerületben mint 2006-ban, csak az új választási reendszer miatt a most mind a 19-es választókörzetbe kerűltek. Az ilyen szavazók nagy része albérlő, vagy nincs bejelentkezve egyéb okból.
Tényekről csak a valós számok alapján lehet beszélni - amelyek szavazókörönkénti bontásban is megtekinthetőek a www.valasztas.hu honlapon.

Csomorkány 2010.04.18. 13:50:04

@freagle: A számokból úgy tűnik, sem ő nem csalt, sem az ellenfelei. Viszont a hangfelvételen erkölcsi aggályok nélkül biztatott egy olyan csalásra, amit azután visítva kért számon az ellenfelein, mindenféle erkölcsi defektusokat emlegetve. Napokig ettől volt hangos a sajtó.

Ha ez számodra nem büdös, akkor csodálom a szaglószervedet.

Jó, bűncselekmény nem történt, minthogy Szanyi kapitány végülis elállt a szándékától. Így csak vicces a dolog.
süti beállítások módosítása