Hungarian Participation Democracy's Ghost.

I have been a community development social worker and NGO activist from 1988 until 2007 back in Hungary. I am using the democracy development single issue movement points of view to let people understand the current affairs. During the first 7 years I wrote nearly 1000 articles about employment, democracy development, agriculture NGO situation. After this election I decided I turn my blog to English.

Kommentek

RSS Feedek

RDH Blog - RSS 2.0 hírcsatorna

Bevezetés a piócamitológiába

2010.02.12. 14:38 :: Saman

Szanyi Tibor véleménye egy jelentős vallomás a civilgyilkos zsákmányszerző pártokrácia részéről a demokráciáról.

Sokkal hitelesebb képet kapunk arról, hogy mi oka van kirekesztő módon viselkedni az állampolgári önszerveződésekkel szemben a parlamenti döntéshozóknak, ha ők betekintést engednek abba, hogy miként gondolkodnak rólunk.

A blgomban azt a prekoncepciónak látszó nézetet hangoztatom nap mint nap, hogy a Halász - Zuschlág paktum egy új korszakot nyitott a magyar demokráciában. A FIDESZ és az MSZP attól a ponttól kezdve fizikai agressziót fejt ki a független állampolgári önszerveződések világa ellen. Konkrétan azzal, hogy a működési és a projekt forrásokhoz csak a pártholdudvarok szervezetei juthattak hozzá, a független szervezetek sora tűnt el a hazai közéletből.

Emögött rengeteg tényanyag van. Kutatható az elmúlt 12 év történelme ebből a szempontból.

A magyar társadalomban látványos változások mentek végbe ezzel párhuzamosan. Maga az érdekérvényesítés, a problémák tematizálása, a témák, a politikai tiltakozási formák megteltek erőszakkal. Senki nem hisz már a fórumokban, a konferenciákban, a tárgyalásos úton történő kiegyezésben. Politikai szocializációs szempontból ez egyfajta posztmodern háborús készülődés.

A sajtó hermetikusan zár. Nem engedi megszólalni a civil hangokat. A korrupció kendőzetlen formái áthatják a jelenlegi közállapotokat. A nyilvánosság elé kerülő korrupciós ügyekben személyek képesek súlyos tizmillókat - százmilliókat zsebrevágni.

Mindeközben egy átlagos civil szervezet, az NCA-ból, egy éves projektre, egy két három havi fizetésnek megfelelő keretösszeget kap. Egy három havi bérkeret nagyságú költség keretre alapozott működés nem  képes érdemi intézményesültséget előidézni a szervezetekben. A legtöbb olyan közösségi misszió, amelynek intézményesült szolgáltatásként kellene működnie, megmarad amatőr családszerű rögtönzésnek.

Ezek után, a pártokrácia előáll azzal az ideológiával, hogy a civilek bolondok.

Szanyi Tibor beszámol arról, hogy a pártokrácia által legitimizált civil világban nagy jelentősége van a személyes kapcsolatoknak. Ha valaki ismer valakit személyesen a civilgyilkos zsákmányszerző pártokrácia döntéshozóiból, akkor számítahat arra, hogy forrást fog tudni szerezni a kapcsolat miatt. Azon a piacon, ahol elvileg az állampolgári önszerveződések társadalmi hasznosságai versengenek.

"legnépesebb csoport a piócáké, amelyek azért alakulnak, mert az a hangadó, aki a szerveződés elején kikáltja magát elnöknek, az ismer valakit a kormányban, az önkormányzatokban, akit jól le lehet szívni. Becslésem szerint ez a civil szervezetek durván 60 %-át teszi ki"

Kifejezetten nemlétező tényezőnek tartja az állampolgári önszerveződések belső demokratikus kontrolljait.

"az a hangadó, aki a szerveződés elején kikáltja magát elnöknek,"

Alkotmányos kereteken kívülinek tartja a civil érdekérvényesítést. Elfogadja azt az álláspontot, hogy az alkotmány sehol nem utal arra, hogy a rólunk szóló döntésekbe az érintettek állampolgári önszerveződésein keresztül tudjuk becsatornázni érdekeinket. Ez explicit utalás arra, hogy a pártokon kívül nincsen más terepe az érdekérvényesítésnek.

"a magyar alkotmány picit sem rendeli civil gyámság alá a hatalmi ágakat, így a törvényhozást sem."

 Ezzel megpróbálja felmenteni a politikát az alól a felelősség alól, hogy mennyire demokratikus, mennyire közösek a közügyekben hozott döntések.

Ezzel nyilván arra utal, hogy én alkotmányellenesnek tartom a kirekesztő működésüket. A civil szektor politikafüggetlen része felé elindult hadviselés messze átlépi az alkotmánysértés határait.

A demokrácia attól üresedett ki, mert apró tehetetlen intézményességek próbálják védeni a közjót hatalmas és rendkívül arrogáns, a törvényeket nem tisztelő pártmaffiákkal szemben.

A pártokrácia azután, hogy elsimeri. Az alapján szelektálnak a civilek között, hogy van-e személyes pártkapcsolatuk, mégis a civileket helyezi elnyomó szerepbe és arcátlan módon a pártokráciáról állítja, hogy a "képviselői esküjük" szellemében nekik kell itt tisztába tenni a pisis civilek világát.

"Ennek ellenére számtalan törvényünk intézkedik arról, hogy bizonyos kérdésekben ki kell kérni bizonyos civil körök véleményét"

Még személy szerint Szanyi Tibort is csodatévő szentemberré kellene avatunk civil ügyekben, hiszen a Nemzeti Fenntartható Fejlődés Tanácsba ő verekedte bele a civil részvételt.

Elképesztő arcátlan hozzáállás, hogy azok tuán, hogy a civilek 90%-át a pióca vagy a zsaroló kategóriába sorolja, megpróbálja magát olyan fényben feltüntetni, mint akinek mandátuma van arra, hogy kiválassza a normális civileket pédául ebbe a testületbe.

Cinikusan jelzi ezt a hatalmat, amikor azt mondja, hogy "...bizonyos civileket, ...bizonyos kérdésekben".

Ma arról számolt be egy újságcikk, hogy a pártokrácia az állampolgári jogok biztosának nem szokta elfogadni a beszámolóit. Ismét egy konfliktus a demokráciában, amely gyerekes emberi viszonyokra utal a nagypolitikában. Mi a funkciója az állampolgári jogok biztosának? Az, hogy rámutasson problémákra. Csakhogy a problémák tartalma miatt, úgy gondolja a civilgyilkos zsákmányszerző prátokrácia, hogy megteheti: megállapítja, hogy az ondusmann nem csinált ilyet.

 Nemrég Csányi Vilmosnak volt egy cikke arról, hogy a demokrácia és az agresszió hogyan függnek össze.

A Köztársasági elnök vagy az onbudsmann intézményesen olyan kommunikációs helyzetek, ahol ők maguk az intézmény egy személyben.

A hazai demokáciában feltűnő, hogy a sikeres civil kontroll akciók is karizmáknak a politikát térdre kényszerítő próbálkozásai.

Ha elindulnak közösségi kontroll szerveződések, ezek rendre szétesnek már az elején. Vajon mi okozza, hogy a mi kultúránkban nem alakult ki a nyugati demokráciákban látható intézményesült civil világ?

Érdemes lenne azonban ezeknek az inzéményes karizmatikus kontrolloknak időnként összedolozni, mert minél inkább flegma a pártokrácia ezekkel, annál inkább felőrli a saját pozícióját. Egy darabig még visszavicsoroghatnak a politikusok minden egyes esetben, mint ahogy ez a Szanyi Tibor falkaállat is tette ebben a levelében.

De nem biztos, hogy ez a szervezet 3 hónap múlva is meg tudja tenni ugyanezt.

Elhatároztam, hogy az interpellációs kérdéseket elküldöm a köztársasági elnöknek és az ombudsmannak.

Ajánlom az állampolgári jogok biztosa figyelmébe, hogy a pártokrácia egyik jeles képviselője beszámolt arról, hogy miért tartja normálisank a civil kontroll teljes kiiktatását.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reszvetelidemokracia.blog.hu/api/trackback/id/tr551752200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása