Hungarian Participation Democracy's Ghost.

I have been a community development social worker and NGO activist from 1988 until 2007 back in Hungary. I am using the democracy development single issue movement points of view to let people understand the current affairs. During the first 7 years I wrote nearly 1000 articles about employment, democracy development, agriculture NGO situation. After this election I decided I turn my blog to English.

Kommentek

RSS Feedek

RDH Blog - RSS 2.0 hírcsatorna

Egészséges nemzetté formáló kampány: "Rajtad is múlik!"

2008.09.10. 19:55 :: Saman

Az információs társadalom brókerfigurája napi szinten tapasztalja, hogy információk ide-oda pakolgatásával hatni lehet a világra.
 
Soros például a gazdasági adatok elemzése során szinguláris pontok beazonosításával keresett milliárdos vagyont jutalékokból.
 
A Geszti Péter-féle Médiaunió arra vállalkozik, hogy reklámokkal érjen el szemlélet formáló teljesítményt!
 

Olyan témákat kerestek, amelyek nem erősítik a politikai megosztottságot, széles társadalmi problémát írnak körül, és várhatóan mérhető eredményre vezetnek. Érdekes kísérlet, hogy lehet-e pusztán a rendszerezett információ eszközeivel szemléletformáló hatást elérni.

17 évvel ezelőtt például, amikor az első árpád sávos zászló megjelent egy tömegrendezvényen, Hegedűs Zsuzsa mozgalomszociológus elindította a "Tégy a Gyűlölet Ellen" - mozgalmat. Ma annak a pártnak a tudástársadalom szónoka, amely napi szinten szónokolt a Kossuth térieknek a kezdeti időszakban. Lett is nagy gyűlölethullám, már fel sem kapjuk a fejünket egy-egy Molotov koktél, lincselés vagy faji alapú erő fitogtató megmozdulás láttán. Lassan nem lépi át a média ingerküszöbét a hazai terrorizmus vagy az etnikai torzsalkodás. Hogy melyik közszereplő miben is vesz részt, és mi ellen tesz tevőlegesen, az tényleg fontos, hiszen túl kevés a hatalmat kontrolláló civil és túl sok a korrupt pártember.

Nagyon aranyos dolog azt képzelni, hogy a szemléletformálás elvégezhető pusztán azzal, hogy információkat közlünk, de ez egy alapvető tévedés. A Társaság a Szervezeti Tanulásért konferencián éppen erről beszélt az osztrák SOL elnöke. A szemlélet formáláshoz bele  kell bújni abba az új gyakorlatba, és fülelni, hogy milyen az. Kívülről nem hallatszik semmi! A megmozdulás, a bevonódás, az a nagybetűs Lépés, az nem következik be azzal, hogy csak hallgatunk és várunk!

Ez a kampány nagyjából arra elég, hogy lefoglalja a média együttműködési képességét.
 

A pártokrácia látványos vereségének vagyunk tanúi. Már egy másfél éves bébi is vágja, hogy ezek az urak nem mutattak fel teljesítményeket jövőkép ügyben, integráció ügyben, fillérekért eladják az élettér bármilyen elemét, kilopják a jobb szemedet, és el kótyavetyélik semmiért.

Nem tarthatja tovább a média annak a látszatát, hogy ezzel a demokráciával majdnem minden rendben van.
 

Nem tarthatnak vissza minden információt arról, hogy más országokban a szemléletformálás a gazdaság és a szociális rendszer romjain létrejött humán szolgáltató rendszer kulcseleme, nálunk meg a predátor pártokrácia legfőbb esküdt ellenessége!

Járnak az emberek külföldön, meg bejönnek ide a nemzetközi összehasonlító vizsgálatok is, amelyek rendre leleplezik a média és a pártokrácia modernizáció ellenes összeesküvését!

Csak néhány megközelítés, ami miatt inkább ellenséges támadásnak minősítem ezt a kezdeményezést, mint a tudás alapú társadalom, a belső műbe való befektetés, az önművelés diadalának:

  • A civil szektor, amely generálná és az egyénhez közvetítené az önművelés különböző technikáit, ugyan úgy egy 6 milliárdos NCA-ból él, mint amennyit Geszti Péter bróker össze grundolt ehhez a kampányhoz. A szektor árbevétele ennek több  mint 100-szorosa. A többi 99% fölött a pártokráciának van kontrollja és a civileknek nincs. Ez az oka annak, hogy a "szemléletformálóipar" humán szolgáltatásai nem jutnak el a kisközösséghez és az egyénhez, mert az erre való forrásokat ebben az 1% 99% arányban kontrollálják civilek és pártemberek!
  • Hangsúlyozom, hogy a fenti 6 milliárdnak kevesebb mint 10%-a költődik szemléletformáló tevékenységre, ha a tömegsport és a nonprofit humán szolgáltató és hálózatépítő szerveztek költségvetését összeadjuk, akkor is max. 3 milliárd jön ki! Egy 3 milliárdos szolgáltatói kör anélkül kap most egy 6 milliárdos reklámot, hogy egy fűszálat is megmozdítanánk azon a területen?
  • Politikai közbeszéd szempontjából ez ugyan az a blöff, amit napi szinten űz a sajtó és a pártokrácia együttműködése. A szájukkal a  pártállam - liberalizmus skálán szervezik a közbeszédet, közben iparszerűen irtják a koorporativizmust és terelnek minden közfigyelmet és pénzerőforrást a saját predátor kultúrájuk uralma alá. Ez a duma, hogy a kocogáshoz nem kell intézményrendszer, pusztán az egyén felelős azért, hogy miért nem tette versenyképessé önmagát, egy élethelyzetbeli perspektívából rámutat arra, hogy semmi szükség itt az államra és a versenyképesség az egyén felelősségei közé tartozik. Mekkora nagy blöff ez egy olyan országban, amely a keresőképes lakosság több mint felét szorította ki a munkaerőPIACRÓL!
  • Attól, hogy beszélünk a belső műről, attól nem lesz önművelés-mániás a magyar társadalom. Azért, mert romokban hever anyagilag és lelkileg! A szegénységi kultúrának magyarázhatja a reklám, hogy össze kellene szednie magát. Nem működik ez sem a mélyszegénységben, sem pedig a máról, a holnapra élő "középosztályban"! Egy egy plasztikai sebészetről szalasztott Barbie bájmosoly nem fogja meggyőzni az embereket az egészségmegőrzés jelentősségéről, arról, hogy próbáljuk elkerülni a depressziót, az alkoholizmust, a szerfüggőségeket és "térjünk meg az amerikai középosztály külvárosi életmódja" vallásának, a jóléti társadalom felé tartó ember szívesen hinne ebben, de sajnos mi nem arra tartunk! A pártokárcia minden EU fejlesztési forrást, amely címzetten a tudás alapú társadalom intézményeinek megerősítésére való, vagy ellop, vagy átdefiniálja iskolafestés tipusú "humán infrastruktúra" befektetésekbe. Ezek után kapunk egy kampányt a nyakunkba, hogy az egészségmegőrzés a mezítelen (közösségi és társadalmi, uram bocsá intézményes támasz nélküli) individuum tevékenysége is lehetne?

Legközelebb majd arról kapunk, hogy az iskola is felesleges, miért nem tanulunk magunktól?

Lehetne a "Rajtad is múlik!", vagy a "Találjuk ki Magyarországot!" vagy a "Tégy a Gyűlölet Ellen!" vagy a "Demokratikus Charta" tényleg egy-egy részvételi demokárcia kezdeményezés.

Ha nem irtották volna ki szisztematikusan a politika független civil mozgalmakat. Ha lenne ember a végeken, aki a kisközösségi integrátor szerepében tevékenység mintát, és a reklámkampány mellé élő identitásmintát közvetítene az egyénhez, aki a "nagy Lépésre" elszánja magát! Ha nem kizárólag a pártokrácia embereinek lenne technikai lehetősége ilyen kampányok meghirdetésére, akár azt is gondolhatnánk hogy végre valaki megfogja a kezünket és rávesz egy alapos fogyókúrára, vagy elvisz kocogni. Csakhogy könnyen kiderülhet, hogy a "segítőnk" valójában a szavazatunkat szeretné, mégpedig valamelyik civilgyilkos, modernizáció ellenes, rebarbarizáló párt számára. Kétségtelen tény, hogy az individualizmus - kollektivizmus skálán nem az elsők vagyunk, hanem a másodikak. Állítólag van egy afrikai nép, amely individualistább nálunk! Szerintem ott csak rosszul mértek!

A Sunshine Barbie mosolya mindent visz!

Szólj hozzá!

Közösségi HR Társadalmi tervezési folyamatok támogatása. Munkaerőpiaci reintegrációs projektek előkészítése Részvételi Demokrácia Hálózat civilmandatum@gmail.com

A bejegyzés trackback címe:

https://reszvetelidemokracia.blog.hu/api/trackback/id/tr50657704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása