Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Részvételi demokrácia a rendszerváltás után

Újra elindítom a hazai közélet tudás alapú tásadalom és NGO nézőpontú értékelését, mert reményt látok arra, hogy Csipolla fel fog ébredni Mário hipnóziásból!

Kommentek

RSS Feedek

RDH Blog - RSS 2.0 hírcsatorna

Tud-e a kígyó biciklizni? IV.

2008.04.25. 11:03 :: Saman

Önkéntes végvári vitézség nyerhet-e háborút a törökség ellenében?

A 80-as évek közepétől a 90-es évek közepéig néhány nonprofit szervezet azon fáradozott, hogy értelmezze az oktatási törvényben megjelenő diákjogok működését – működtetését a gyakorlatban. A téma nagy guruja: Pál Tamás számtalan szervezet megszületésénél bábáskodott annak érdekében, hogy minél több iskolában kísérletet tegyenek a diákönkormányzati munka demokratikus szocializációs tartalommal való megtöltésére. Az Igazlátó Napok szervezését az esetek 90 %-ában diákmozgalmak képzésein kikupálódott diákvezetők, továbbképzésre járó diákmozgalmat segítő pedagógusok kezdeményezték. Alulról fogalmazódott meg az az igény, hogy az iskola hallgassa meg, hogy a szolgáltatást igénybevevőknek milyen igényei – problémái merülnek fel a működéssel kapcsolatosan. A dolog időnként az amazonaszi gerillaharcokra emlékeztetett, ahol a fennálló hatalom ellen lázadnak a kiszolgáltatott helyzetben lévő, a hierarchiában alul lévő önkéntesek. Az iskola hierarchizált szervezet, a pedagógusok egy része szerint nincs szükség arra, hogy a diákok bármilyen lehetőséget kapjanak arra, hogy visszacsatolást adjanak az iskola működéséről. Ez a kérdés gyakorta megosztotta azokat a pedagógusokat, akik támogatták a folyamatot és azokat akik nem.

Az alulról szerveződés az öntevékenység modellje nem kapott támogatást sem az iskolák vezetésétől, sem az oktatás adminisztrációjától sem a központi kormányzattól. A kormányzat azzal támogatta e folyamatot, hogy a Gazsó féle törvényben megszerzett diákjogok érvényesülésének garanciáit próbálták több kevesebb sikerrel (leginkább kevesebb) kialakítani. Azok a szervezetek, amelyek e folyamat facilitálásával foglalkoztak többnyire eltűntek a sülyesztőben, mivel a civil szervezetek támogatásának elve megváltozott az idők folyamán. Kezdetben a civil pénzeket elsősorban kormánypárti, másodsorban ellenzéki, harmadsorban politika független szervezetek kapták meg, majd a FIDESZ tökélyre fejlesztve ezt a támogatáspolitikát, bevezette az elsősorban kormánypárti másodsorban ellenzéki, harmadsorban senkit modellt. Amikor ez kiderült (hogy például a szívbetegek egyesülete, cukorbetegek egyesülete… Nem kapja meg a túléléshez szükséges pénzt sem a parlamenti bizottságtól, bezzeg a kisgazda nőegyletek micsoda vagyonokhoz jutnak, az egyik ellenzéki képviselő egyszerűen sírva fakadt. Én is.

Ebben a helyzetben az oktatási kormányzatnak nem távolságtartó álláspontot kellene kialakítani azokkal a civil szervezetekkel, akik e területen szakmai munkát folytatnak, hanem partneri viszonyt kellene kialakítani ezekkel - illetve ismerve ezek tevékenységét és szakmai múltját meg kellene többszörözni ezek erejét, szolgáltatásaik széles körű terjesztéséhez pénzt kellene adni.

Szólj hozzá!

Címkék: fidesz 2008

A bejegyzés trackback címe:

https://reszvetelidemokracia.blog.hu/api/trackback/id/tr26434244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása