Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Részvételi demokrácia a rendszerváltás után

Újra elindítom a hazai közélet tudás alapú tásadalom és NGO nézőpontú értékelését, mert reményt látok arra, hogy Csipolla fel fog ébredni Mário hipnóziásból!

Kommentek

RSS Feedek

RDH Blog - RSS 2.0 hírcsatorna

Tanárverés elleni nyilatkozat

2008.03.27. 09:33 :: Saman

Az Összefogás Szociális Parlament egyik bizottságában nyilatkozat készül a VIII. kerületi Erdélyi utcai Általános Iskola és Gimnáziumban  történt  botrányos  eseményekkel kapcsolatban.

Én négy ide vágó oktatáspolitikai kérdést belevennék ebbe a nyilatkozatba, ha már az egyedi eset nyomán felmerülő okokat és hatásokat keressük..

Előrebocsátom, hogy én azt tartom alap problémának, hogy az iskola nincs felkészülve a tömegesé váló és egyre mélyülő szegénység, és az ezzel járó szegénységi kultúra kezelésére.

Szerintem erre kellene rá fokuszálni a nyilatkozatban is!

A kormányzatnak el kellene döntenie, hogy normális-e, hogy az iskola olyan mértékben szegreál, mint ahogyan teszi. Válaszolnia kellene arra a kérdése, hogy a szegregációs lejtő alján lévő iskolákban (tételezzük fel, hogy az iskolák felét ez érinti, hisz a 10 év alatti gyerekek 50%-a él olyan családban, ahol az egy főre eső átlagkereset nem éri el a 28.000 azaz Huszonnyolcezer Ft-ot).

Szóval ezekben az iskolákban miért küldték haza a napköziből azokat a gyerekeket, akiknek a szülei munkanélküliek, vagy GYES-en vannak?

Miért szüntették meg az iskolai szociális munkás - iskolapszichológus státuszok finanszírozását?

Miért szokott arról beszélni a pártokrácia (pl. Gyurcsány átfogó oktatási reformról szóló 2007-es beszéde), hogy stratégiai ágazatnak tekinti az oktatást és kultúra fejlesztés területét, amikor semmilyen válasza nincs a leszakadók felzárkóztatására. Az eddigi kormányzati intézkedések sokat rontottak a szegények megélhetési körülményein, márpedig a több szegénység, több kilátástalanság, több olyan konfliktust idéz elő, ami a kultúra alatti lét közvetlen következménye.Minél nagyobb tömegben jelentkezik a szegénység, annál gyakrabban látszik majd az a jelenség, hogy a szegények bizonyos esetekben nem tisztelik az állam erőszak monopóliumát.

A harmadik oktatáspolitikai intézkedés, hogy a teljesen elcigányosodott falusi iskolák arra hivatkozva nem kapják meg a normál fejkvótát, hogy ez szegregáció. Ismerek olyan csereháti iskolát, ahol emiatt a pedagógusok magasabb osztálylétszámban, a közalkalmazotti bérnél kevesebbért tanítanak. Ha ez szegregáció, akkor nem az a normális, hogy akkor az ottani pedagógus 20 ezer Ft-tal kevesebbet költhet a családjára. Amerikában egyszerűen kötelező azonnal bezárni az ilyen iskolákat, és buszokkal keverik a szegregálódó lakosság gyerekeit. Nem gondolom, hogy mi is csináljuk ezt, de az amit a kormány tesz ezügyben, az tűrhetetlen, szakmailag indokolhatatlan.

A negyedik oktatási modernizációs intézkedés, hogy míg a világban a személyközpontú oktatás tömegessé válik, az EU források jelentős része az élethosszig tartó tanulás megalapozására, tudástársadalom irányába mutató módszertanok elterjesztésére koncentrál, addig hazánkban a személyközpontú módszerekkel dolgozó iskolákat a pályázati kiírások kizárják ezekből a fejlesztésekből. Hazánk oktatáspolitikája nem terjeszti a korszerű tudásmegosztás kultúráját, hanem kiszorítja azt az oktatásfejlesztésből.

Szerintem nyilatkozatban ne etikai, vagy "ki az igazi felelős" kérdéseket feszegessünk. Ezügyben inkább írjunk cikket, nyilatkozzuk le a felháborodásunkat egy minimum 10 sajtónyilatkozatból álló kampányban. A nyilatkozat intézményét használjuk arra, hogy tényleges kormányzati intézkedéseket támadunk!

Szerintem ezügyben ez a négy olyan oktatáspolitikai intézkedés amelyért egyenként kimehettünk volna tüntetni, de most így utólag ezekről kezdeményezzünk párbeszédet - megoldás keresést - költségvetési (de valójában szakmai -tartalmi) vitát.


Üdvözlettel:

Katona Csaba
ex iskolai szociális munkás

Szólj hozzá!

Címkék: média oktatás civil gyurcsány társadalom hiller szegénység 2008 szegregáció tanárverés

A bejegyzés trackback címe:

https://reszvetelidemokracia.blog.hu/api/trackback/id/tr41398680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása