A hosszú távú – rövid távú gondolkodás dimenziót a Hofstede kutatás kínai vizsgálata során találták, ahol viszont a bizonytalanság kerülés részt nem tudták értelmezni.
Egy amerikai sikerkutatás szerint egy egyetemi évfolyam felső 3%-a, aki összességében ugyan annyit keresett, mint a többiek, abban különbözött az évfolyamtársaktól, hogy voltak írott céljai. Abban a térben, ahol rendszerezett információt adunk el, vagy a szemléletünket – hozzáállásunkat bocsátjuk áruba, méginkább fontos, hogy világosan lássuk a mérföldköveket. Ameddig ez nem megy nekünk, addig nem fogunk megjelenni az információs társadalom vagy a tudástársadalom piacain.
A mi diákmozgalmainkban a vezetőképzés egyik legfontosabb üzenete volt, hogy célokat és feladatokat kell megtanulni megfogalmazni. Ha valakiben nem alakulnak ki a tervezéshez kötődő rutinok, akkor nemfog A-ból B-be elvezetni semmilyen embercsoportot, beleértve a családját is. A Ve-Ga identitás definíciója így hangzik: hely, cél és feladat tudat. Korom Pál szerint ez hozzátartozik a felnőtt rangú ember normális készségtárához. A Mikroműhely Egyesület számos élettervezési és jövő orientációs önismereti tréninget tartott. A foglalkoztatási mentorképzésben óriási szükség lenne erre a tudásbázisra, de sajnos ma már nem hozzáférhetők ezek a tréningek.
A Gobe felmérés szerint 58-dikak vagyunk ebben a sorban! Ez vészjóslóan lehangoló!
Asszertivitás
Teljesítmény motiváció
Humán orientáció
Kisközösségi – kollektivizmus
Intézményi kollektivizmus / individualizmus
Jövő orientáció
Férfias - nőies értékek
Globe: Individualizmus - kollektivizmus
Bizonytalanságtűrés - bizonytalanságkerülés
Hatalmi távolság
I. A Globe és Hofstede kultúra összehasonlító vizsgálati eredmények és hazai felemelkedés lehetőségei
Kommentek