Hungarian Participation Democracy's Ghost.

I have been a community development social worker and NGO activist from 1988 until 2007 back in Hungary. I am using the democracy development single issue movement points of view to let people understand the current affairs. During the first 7 years I wrote nearly 1000 articles about employment, democracy development, agriculture NGO situation. After this election I decided I turn my blog to English.

Kommentek

RSS Feedek

RDH Blog - RSS 2.0 hírcsatorna

A „kutyád vagyok effendi passzus” és a helytartó esete NETREKÉSZ pályázattal

2007.12.05. 11:00 :: RDH

Az előző cikkben már felsoroltam a Netrekész pályázatban megjelenő kontraszelekciós mechanizmusokat, és utaltam rá, hogy kicsit fura az az újszerű javaslat, hogy a civilek csak akkor jelenhetnek meg pályázóként, ha az önkormányzat ehhez áldását adja.

Előre sejtettem, hogy ebből igen nagy bajom lesz pályázóként, bár kétségtelen, hogy az egyik legcivilbarátabb kerületben van a székhelyünk. Azért az államigazgatás és a politika tudnak ám ha akarnak!

Felhívtam a jegyző hivatalát, és jeleztem, hogy egy kérelemmel és egy semmitmondó nyilatkozattal megjelennék a kerület színe előtt, mert a pályázat kiírói ezt feltételként szabták nekem.

Jeleztem, hogy a pályázat a keleti megyék kisvárosaiban valósul meg, így nincs sok köze ehhez az önkormányzathoz, de nem pályázhatok, ha nincs támogató nyilatkozatom.

A jegyzői hivatal az oktatási bizottság civil főrosseb-tudja-mijéhez irányított, aki viszont telefonon nem elérhető. Mondja a titkársága, hogy délután egytől lesz. Összeszedtem az összes hivatalos papírunkat, amúgy is friss aláírási címpéldányt kell csinálni a közjegyzőnél (hátha megváltozott az aláírásom…),és kettő után bebattyogtam a kérelemmel, meg a semmitmondó támogató nyilatkozattal. Persze az egykor lesz kolleganő nincs, sőt nem is volt, nem is lesz. Én erőszakoskodom, hogy csak van valaki aki ezt a nyilatkozatot alávakarja, mire közlik, hogy minden bizonnyal alpolgármesteri vagy polgármesteri hatáskör lesz!

Menten elképzeltem magamnak, hogy ezek a Brüsszelben van eltemetve típusú figurák az életbe nem írják alá az én nyilatkozatomat, hiába költöttem a pályázati díjra, hiába költöttem az aláírási címpéldányra, hiába kapartam össze a pályázati önrészt, hiába dolgoztam vele 4-5 napot, fuccs!

Délután csak felhívott a nincs és nem is lesz civil főrossebb-tudja-mi, és egész szép kis kifogás gyűjteményt zúdított rám. Leginkább az érdekelte, már a titkárnőjét is a telefonos időpont egyeztetésnél , meg az iratok átadásánál is, hogy mit csináltunk mi a kerületben. Szerencsére 3 rendezvényünk is volt, együttműködtünk egy helyi közösségfejlesztő szervezettel a munkahelyteremtés kampány során, ez kinn is van a honlapunkon, de ha nem tettük volna, akkor nem pályázhatnánk?

Hiányolták az alapszabályunkat, mire én azzal védekeztem, hogy ez ott volt nálam, ha kérték volna, otthagyom, de be tudom küldeni mailen. Ez meg azért nem tetszett, mert a névjegyemen el van rontva a gmail.com, és kézzel a .hu-t átjavítottam, így ez nem érvényes. Úgy veszik, hogy így nem kérhetik be mailen. Különben is ők rendezvényeken vannak, és rövid az idő, és nem ígérnek semmit!

No ennek fele sem tréfa gondoltam!

Másnap felhívtam az alpolgármester titkárságát, ahol közölték, hogy ez bizony a polgármester hatásköre!

Ott is elmeséltem, hogy van ez a kötelező formaság, már két napja hason csúszva könyörgöm egy támogató nyilatkozatért, és segítsenek már énrajam…

A polgármester titkárnője teljesen együttműködőnek bizonyult. Két – három óra múlva ő is felhívott, hogy mit csinálunk mi a kerületbe. Neki is elmondtam, hogy mit, meg hogy azt tudom még mellé tenni, hogy lánykoromban a hivataltól 10 méterre volt az irodánk 8 évig, akkor is országos közösségfejlesztő tevékenységgel foglalkoztunk, és akkor is minden évben kaptunk valami jelképes támogatást az önkormányzattól a helyi tevékenységekre. Ha a polgármesternek jó az emlékezőkéje akkor beugrik neki, ha meg nem, akkor csak az elmúlt félév 3 ügyével tudok szolgálni. Mellesleg hangsúlyoznám, hogy attól, hogy nem itt valósul meg a program, attól még köze van ahhoz, amit közjónak is lehet tekinteni. Ha akarnak velünk ismerkedni, partnerkedni, akkor állunk elébe, mellesleg full transzparnes szervezet vagyunk 3 e-demokrácia honlappal!

Délután 4-re odasopánkodtam a hivatal elé, és 10 percenként megkérdeztem telefonon, hogy mehetek-e a nyilatkozatért. Mivel mennem kellett a gyerekekért oviba- suliba, így gondoltam zárás előtt csak megkapjuk az aláírást.

Sajnos nem! Bár mindkét csatornán elmondtam, hogy pénteken vidéken tartok tréninget, de semmi.

Másnap reggel felhívott civil főrossebb-tudja-mi, és majd lenyelt a telefonon, hogy miért nem vittem már be az alapszabályomat őhozzá! Mondtam neki, hogy az 50 kifogásából arra a következtetésre jutottam, hogy ő ezt nekem az életbe el nem intézi, nemhogy 3 nap alatt. Én ezért közvetlenül a polgármesterhez címeztem a kérésemet. Ismét elmondta az 50-féle kifogását, majd örömét fejezte ki, hogy végül valaki más majd megoldja ezt a problémát.

Szerencsére meg tudtam kérni másokat, hogy menjenek be ezért a nyilatkozatért és adják postára a pályázatot. A tréning közben időnként telefonálgattam, hogy nehogy a tegnapi még nem, még nem, már nem helyzet előálljon.

Felhívtam a keleti országrész aktivistáit, hogy érjük el, hogy a polgármesterek telefonáljanak már rá a polgármesterre, mert attól tartok, hogy elszabotálja ezt az egészet.

Még azt is kitaláltam, hogy közjó ellenes politikusok között felkínálunk egy helyet a polgármesternek, ha esetleg meghiusítja a pályázat beadását, az Ópályi vermek oldalára tök muris lenne molinókat csinálni „kedvenceinkből”, de ezt túl durvának ítéltük meg, ezért csak szépszóval adjusztálta Ópályi polgármestere Ferencváros polgármesterének titkárnőjét. Meg is nyugtattak, hogy tuti meglesz az aláírás.

Hivatal zárás idején, péntek délután négykor még semmi!

Felhívom 20-adszor, a titkárságot, nyugtatgatnak, hogy ők nem az a hazarohanós társaság, naná, hogy még dolgoznak!

Talán öt órakor felhív a kollegám, hogy kaptunk ugyan valamit, de ez amolyan semmilyen, inkább arról szól, hogy ők nem ismernek bennünket és fogalmuk sincs semmiről.

Nyugtatgatom, hogy ha ez formaság, akkor formaságnak ez is jó, ha meg velejéig korrupt az egész pénzosztási mechanizmus, akkor meg teljesen mindegy, hogy valóban mellénk állna-e az önkormányzat!

Szóval minden papír meglett! Feladtuk!

Már a kiírásból az látszik, hogy ez nem a magunk fajta közösségfejlesztők terepe, de én amolyan romantikus álmodozóként, el tudom képzelni, hogy a futottak még kategóriában hátha kiemelkedően jó a koncepciónk!

Végleg feladni majd akkor fogom, ha a következő 2 hónapban beadandó minden NFT II-es pályázatunkat kidobják. Akkor leállítom a szolgáltatói profilunkat és hobbiból nekiállok szervezni az ezzel kapcsolatos érdekképviseleti érdek artikulációt.

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: kampány politika civil kutatás eu társadalom demokrácia rdh közösségfejlesztés

A bejegyzés trackback címe:

https://reszvetelidemokracia.blog.hu/api/trackback/id/tr62253045

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: english books for kids 2018.01.09. 18:37:06

www madthubs.com - How long does it take for modafinil to leave your

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása