Az egyik ismerősöm felhívott egy-két csütörtökkel ezelőtt, hogy nézzem már meg a minisztérium honlapján van egy mentor pályázat, lényegében olyan munkakör amit amúgy is csinálok.
Óriási erkölcsi ping-pong kezdődött a fejemben, mert halottam ennek a mentor csapatnak az egyik tagját, aki meglehetősen Weiszenberger szerű munkakörként mutatta be ezt a munkát. Másrészt abból, hogy 48 órával a pályázati leadási határidő előtt rakták ki a honlapra, abból lehetett sejteni, hogy valójában nem keresnek munkatársakat. Gondoltam a blogom számára elkövetem azt a viccet, hogy megpályázom az állást, de megegyeztem magammal, hogy ha eljutok a felvételiig, akkor rákérdezek, hogy ez a munkakör véletlenül nem-e egy intézményesült állami korrupciós gépezet konkrét forrásfeltáró megbízással. Ha ilyen volna, akkor talán nem is érdekel annyira.
A programban dolgozó mentor kolléga arról számolt be, hogy a telepes programra nem pályázó települést felkeresett az első körös és a második körös pályázati szakasz között, majd amikor sejtette, hogy a települési önkormányzat igyekszik megakadályozni a programot, szerzett egy pesti egyesületet, aki végül is főpályázóként összedobott egy anyagot, amit a minisztérium partnere az OFA 4 hónapig vitatott, majd végül is csak végig vitték a programot.
Egy kicsit elkedvetlenített ez a procedúra, mert ezek szerint megvan az esélye annak, hogy mi hiába fektetünk bele komoly energiát a helyi döntéselőkészítésbe, hiába utaztam le Pestről 350 Km-t 3 szor, hiába egyeztettünk x alkalommal, a Képviselő Testülettel, a Kisebbségi Önkormányzattal, hiába egy viszonylag előrehaladott helyi tervezési folyamat, majd olyan pályázók fognak forráshoz jutni, akik 3 nap alatt összedobnak valami vitatható minőségű ötlethalmazt? Kinek az érdeke ez? A brókereké? A pénzosztó minisztériumi vagy OFA alkalmazottaké?
Ha közérdek, jogszerű és köze van az átláthatósághoz és a hatékonysághoz akkor elmagyarázná ezt közülük valaki?
Csatolom a beadott pályázat motivációs (vagy anti motivációs) levelét, meg néhány részletet a pályázatból.
Óriási erkölcsi ping-pong kezdődött a fejemben, mert halottam ennek a mentor csapatnak az egyik tagját, aki meglehetősen Weiszenberger szerű munkakörként mutatta be ezt a munkát. Másrészt abból, hogy 48 órával a pályázati leadási határidő előtt rakták ki a honlapra, abból lehetett sejteni, hogy valójában nem keresnek munkatársakat. Gondoltam a blogom számára elkövetem azt a viccet, hogy megpályázom az állást, de megegyeztem magammal, hogy ha eljutok a felvételiig, akkor rákérdezek, hogy ez a munkakör véletlenül nem-e egy intézményesült állami korrupciós gépezet konkrét forrásfeltáró megbízással. Ha ilyen volna, akkor talán nem is érdekel annyira.
A programban dolgozó mentor kolléga arról számolt be, hogy a telepes programra nem pályázó települést felkeresett az első körös és a második körös pályázati szakasz között, majd amikor sejtette, hogy a települési önkormányzat igyekszik megakadályozni a programot, szerzett egy pesti egyesületet, aki végül is főpályázóként összedobott egy anyagot, amit a minisztérium partnere az OFA 4 hónapig vitatott, majd végül is csak végig vitték a programot.
Egy kicsit elkedvetlenített ez a procedúra, mert ezek szerint megvan az esélye annak, hogy mi hiába fektetünk bele komoly energiát a helyi döntéselőkészítésbe, hiába utaztam le Pestről 350 Km-t 3 szor, hiába egyeztettünk x alkalommal, a Képviselő Testülettel, a Kisebbségi Önkormányzattal, hiába egy viszonylag előrehaladott helyi tervezési folyamat, majd olyan pályázók fognak forráshoz jutni, akik 3 nap alatt összedobnak valami vitatható minőségű ötlethalmazt? Kinek az érdeke ez? A brókereké? A pénzosztó minisztériumi vagy OFA alkalmazottaké?
Ha közérdek, jogszerű és köze van az átláthatósághoz és a hatékonysághoz akkor elmagyarázná ezt közülük valaki?
Csatolom a beadott pályázat motivációs (vagy anti motivációs) levelét, meg néhány részletet a pályázatból.
Kommentek