Hungarian Participation Democracy's Ghost.

I have been a community development social worker and NGO activist from 1988 until 2007 back in Hungary. I am using the democracy development single issue movement points of view to let people understand the current affairs. During the first 7 years I wrote nearly 1000 articles about employment, democracy development, agriculture NGO situation. After this election I decided I turn my blog to English.

Kommentek

RSS Feedek

RDH Blog - RSS 2.0 hírcsatorna

Répakrumpli

2008.10.05. 09:48 :: Saman

Általában ha dolgozom érzelmileg - gondolatilag egy-egy témán, hajnalban jönnek elő olyan álmok, gondolatok amelyek cikk formájában is megjelennek a blogon.

Ma reggel egészben megfőtt hatalmas krumpli formájú répa színű ételt álmodtam. Ez valami genetikailag módosított öszvér lehet, mint például a banánhéjon belüli kukorica. - gondoltam magamban.

Valahogy így vagyok most a Tarka Magyarral.

  1. A kezdetekkor mondjuk 10 héttel ezelőtt furcsa volt, hogy elkezdik egy foglalt név alatt szervezni ezt a "civil" integrációt. A NOE és a Munkástanácsok és Morvai Krisztáék által elindított "civil" integráció ugyan úgy használja az Összefogás Parlament nevet, mint ez a csapat megpróbálta. A politikai marketing szavakért folytatott háborújában nyilatkozat lövedékekkel és tüntetésbombákkal harcol a jobb oldal és a baloldal civil köntösben a részvételi demokrácia látszatért.
  2. Azért szeretnék saját szekértáborukat a részvételi demokrácia tartományban a nyilvánosság előtt felmutatni, vagy legalább a saját civiljeiket ott tudni, mert prezentálni akarnak valamit, ami nagyon nem jellemző rájuk. El akarják takarni kirekesztő természetüket és tárgyalóképes vezetőnek akarják bemutatni magukat, miközben már a független szereplőkkel való tárgyalás képessége sincs meg bennük. Éppen ezért gyártanak futószalagon olyan civileket, akik a "kutyád vagyok effendi" szerepet játszák a hazai demokráciában.
  3. Mindkét oldal velejéig civilgyilkos, azaz a politika független civil életvilág szereplőinek likvidálására van ráállva. Mivel ez gazdasági összeomláshoz vezet, a predátorokon kívül ez senkinek sem jó. Jó volt Frei Tamás riportja arról, hogy az Argentínában bekövetkezett összeomlás nálunk kis lehetséges alternatíva, de furcsa módon nálunk a predátorok mintha valós jövőképként mindenképpen olyasmibe akarják beleerőszakolni az országot. Az Argentín összeomláson szétszakadt társadalom fölső 3%-a még jobban meggazdagodott. Bogár László és köztem az a különbség, hogy Bogár szerint azokkal a nemzetközi tőkemágnásokkal kell megállapodni a túlélésről, akik tervszerűen viszik az országot az összeomlás felé, szerintem meg a pártokrácia az, amelyik nem tárgyal és tevőlegesen tolja az országot az anyagi, szellemi, lelki összeomlásba. Persze nehéz már tárgyaló asztalhoz ülni, mert a civilek között sem tudom eldönteni, hogy kinek a hasában van közülünk predátorok szimbiótája.
  4. Végigolvastam a plakáton a civil névsort és végiggondoltam, hogy van-e átfedés rajtunk kívül az Összefogás Szociális Parlament és az Összefogás Parlament - Tarka Magyar között. Belém nyilalt, hogy már megint mekkora naiv voltam. Úgy tűnik számomra hogy a Védegylet, az Állás/pont/, és az RDH beszorultunk politikai szekértáborok közé. Donáth Ferenc (akit én tévesen Donáth Lászlónak képzeltem) levele hangneme fényes bizonyíték arról, hogy mennyire független a Tarka Magyar csapat. Bár a sajtóban nem a Donáth-féle szárny véleménye jelent meg, hanem az, hogy Gyurcsánynak semmi nyilatkoznivalója nincsen a Tarka Magyarral kapcsolatban. Örülök neki, hogy nagy határozottsággal kiállhattam e mellett a nézőpont mellett.
  5. Sajnos köztünk sincs valós együttműködés, a legutóbbi blogtalálkozón megéltem, hogy egy Védegyletes körből származó ismerősöm, amikor meglátott, úgy döntött, hogy mégsem ül le közénk. A Kultúrkör még élő szervezetei, vagy a szervezeti kultúra fejlesztéssel foglalkozó élő szolgáltató szervezetek sem mutatnak semmilyen hajlandóságot arra, hogy lépjünk fel a részvételi demokrácia tevékenységek fontossága mellett, vagy azért, hogy küzdjünk meg azokért a forrásokért, amelyek cimkézetten ilyen fejlesztésekre valók.
  6.  Mindkét Összefogás Parlament lényegében kiátkozta a részvételi demokrácia értékeket. Nyilatkozatokban és tüntetéseken ez ugyan úgy fontos szlogen nekik, mint Fletonak vagy Viktornak de nem akarnak semmilyen társadalmi vita kezdeményezés mögé odaállni, nem akarják nyilvános vitákban szembesíteni a predátorokat azzal, hogy mit tesznek az országgal, nem akarnak demokrácia deficit jelentést készíteni, sőt már az ezzel foglalkozó manifesztum vagy bizottság is vállalhatatlan számukra.
  7. Az elmúlt négy évben az az álom hajtott, hogy a Kultúrkörben összegyűlt demokrácia technikákat előhozom a föld alól. Azt hittem, hogy ebben a korban óriási szükség lesz fórumtechnikákra, csoportmunka módszerekre, helyi gondolkodásra szerveződő műhelymunkák facilitátoraira. Egyetlen egy trénerképző programra sem kaptunk forrást, sőt vélhetően az általam ismert körök közül senkit sem érdekel ez az egész. Sem az, hogy a forráselosztás területén megvédjük a humán fejlesztésekre költhető forrásokat a korrupcióval szemben, sem az, hogy ezek a módszerek újra elérhetőek legyenek a helyi közösségfejlesztés számára.

3 komment

Közösségi HR Társadalmi tervezési folyamatok támogatása. Munkaerőpiaci reintegrációs projektek előkészítése Részvételi Demokrácia Hálózat civilmandatum@gmail.com

A bejegyzés trackback címe:

https://reszvetelidemokracia.blog.hu/api/trackback/id/tr85696858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mucus 2008.10.05. 11:44:34

A Tarka Magyar! Gyurcsány szeretünk bejegyzése lekerült a hivatalos oldalukról, helyette a "Sajnos nincs megjeleníthető bejegyzés... " felirat olvasható.

tarkamagyar.blog.hu/2008/10/04/mintegy_otezer_ember_vett_reszt

Vajon ez miért van. Donáth kirakta, az Amnesty meg levette... Egységben az erő :)))

Ica 2008.10.05. 15:25:10

Kedves Sáman! A tegnapi felvonulás szerinted elérte a cálját, vagy nem!
Azoknak a civileknek, akik semmilyen formában nem adták a nevüket, lesz-e esélyük UNIÓS vagy hazai források szerzésére? Vagy ezt a névsort fogják felhasználni! Aki nincs a velem, az természetesen ellenem van,címkével! Mert ha igen, akkor Rád a közeljövőben rengeteg pénzforrás fog zúdulni!
Egyértelmű választ szeretnék!

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2008.10.05. 17:26:43

Kedves Ica! három hónappal ezelőtt azt hittem hogy az őszön rengeteg NFT II-es pályázatot fogunk beadni. Ma azt hiszem, hogy én már leszámoltam ezzel az országgal és nem adok be több pályázatot. Tegnap voltam egy munkaközvetítőnél így van már 2 konkrét ajánlat a kezemben. Vagy kimegyek Pozsonyba egy HR céghez, vagy elmegyek valamilyen fizikai munkát végezni nyugatra. Ma végig bőgtem a napot, mert fáj nekem ez a kudarc. Az fáj leginkább hogy a civilek között sincs semmi jele annak hogy felvállalná valaki azt, amiről itt a blogban papolok. Folytatni fogom a blogomat, meg fogom írni hogy a nyugati országok, jelen esetben Szlovákia vagy Anglia mennyiben működtetik másként a tudástársadalom jellegű intézményeiket. Nem hiszek a tüntetések - értékkampányok szemlélet formáló erejében, ezt ki is fejtettem a szeptember 11-i bejegyzésben. A Tarka Magyarral kapcsolatban inkább a szégyen érzet van bennem mint a büszkeség. Nem bánom hogy ott vannak a szervezetink, mert a Manifesztumban megfogalmazott helyzet olyan nekem mintha én írtam volna. Annak kifejezetten örülök, hogy e-mentén a levelező lista és a blog nyilvánossága előtt végre kifejthettem a véleményemet. Az október 3-i bejegyzésre is büszke vagyok. Tényleg azt gondolom, hogy közéletformálás terepe nem lehet sem a "fegyverbe" se a "Molotov koktél", mint ahogy fel kellene lépnünk civil összefogásként a predátor pártok ellen. Adok 2-3% esélyt annak, hogy a Tarka Magyar apropóján kinő egy ilyen civil kör. De 97-98%-os pesszimizmusom azt súgja, hogy ezzel a baloldaliak és nem a civilek akarták kipróbálni, hogy utcára tudják-e hívni a nemlétező tömegbázisukat. Erről szól ez a répakrumpli. Ha az idő Téged igazol, kész vagyok megkövetni érte!
süti beállítások módosítása