Hungarian Participation Democracy's Ghost.

I have been a community development social worker and NGO activist from 1988 until 2007 back in Hungary. I am using the democracy development single issue movement points of view to let people understand the current affairs. During the first 7 years I wrote nearly 1000 articles about employment, democracy development, agriculture NGO situation. After this election I decided I turn my blog to English.

Kommentek

RSS Feedek

RDH Blog - RSS 2.0 hírcsatorna

Kampánytrükkök legjava: Démon, Ördög, Ő maga!

2008.09.17. 11:11 :: Saman

A HÍR TV a híradójában rendszeresen bemondják, hogy Újhelyi államtitkár úr, az MSZP vezérlőfrakciójának a BIT-nek az összekovácsolója, egy tréningen azt tanította az RMDSZ kampányfelkészítőn, hogy kell egy jó kis ellenségkép, és erre kell építeni a kampányt!

A szociálpszichológia 3-4 csoport képző erőt különböztet meg, ezek közül a HARCI-MENEKÜLÉSI csoport alapfeltevéssel van dolgunk.

Politikai szocializációs szempontból ez normális, hogy olyan kampányüzeneteket próbálnak kreálni, amely érzelmileg megérinti a választókat, esetleg nyomot hagy, esetleg elkötelezetté tesz.

Mindkét oldal ezerrel használja a démonizálást mint eszközt.

A jobboldal ugye kommunistázza és népírtózza a politikai ellenfeleit, a baloldal meg fasisztázza és csőcselékezi a politikai ellenfeleit.

Ennek kellemetlen mellékhatása, hogy mindkét oldal rebarbarizáló tevékenységek garmadát működteti, lebomlanak az európai kultúra által felhalmozott hétköznapi tudások az intéményességről, helyüket az archaikus kultúra előtti falkaállat létünkből eredő csoportdinamikák váltják fel.

Van egy vicc arról, hogy a (flamadokból és vallonokból álló ország) belga sorozásán elhangzik a kérdés, hogy akkor: ide álljanak a flamandok, és ide álljanak a vallonok! Erre a néger bevándorló család leszármazottja megszólal: Hová álljanak a belgák?

Amerikában is két pólusú rendszer van, már az önéletrajzában megjelöli valaki, hogy ő ősi republikánus családba, vagy ősi demokrata családba született... De! Ott van erős civil társadalom, ott van koorporatív rendszer, amely jóléti vívmányokat, átláthatóságot és tudás alapú gazdasági részvételt, azaz a szemléletformálás szabad piacát fenntartja az állampolgárok számára!

Ezek közül ( a belinkelt hátterek) , a hazai pártokrácia mindegyiknek esküdt ellensége!

10 évvel ezelőtt részt vettem az Európai Ifjúsági Központban egy tréningen és a folyosón összefutottam Újhelyivel. Mint a magyar a magyart egy külföldi helyzetben megszólítottam és leültünk az ebédnél beszélgetni. Kizárólag az érdekelte, hogy melyik szekértáborhoz tartozunk! Mondtam neki, hogy az egyesületemnek tagja sok nagy MSZP-s és SZDSZ-es ember. Csizmár Gábor, Horn Gábor, Gyurcsány anno meghívott az Új Nemzedék pártjába (pedig 19 éves voltam), de az én korosztályomból pl. Jáspi FIDESZ listán indult,  a választásokon, Pokorniékkal 6 évig voltunk egy irodában, egyébként meg nálunk nem téma, hogy ki hol pártoskodik, mert ez a tevékenység, amit folytatunk nem a pártoktól ered, és nem tér meg oda. Ez egy hasznos dolog, aminek élnie kell, bármilyen kormány van hatalmon. Ezért nem használjuk mi a politikai kötődéseket, mert számunkra a köztünk  lévő bizalom és az a misszió, ami kialakult (leginkább Pál Tamás, Domschitz Matyi, meg Almási István keze nyomán) az fontosabb, mint a pártok szavazatszedő torzsalkodása a médiában.

"Ha nem álltok be valamelyik szekértáborba, akkor végetek van!" - mondta nekem Újhelyi.

Három éven belül éhen halt az Országos Diák Unió, az Iskolapolgár Alapítvány, az Egyesület a Diákönkormányzatokért, a Patonáló Óvó Közösségi Háló, a Mikorműhely Egyesület, az erőszakmentes kommunikáció kultúrájának terjesztésével foglalkozó szervezetek nagy része, 1998-tól elkezdett nem kapni támogatást a Cukorbetegek Egyesülete, a Szívbetegek Egyesülete, míg a TESCO Egyesület meg 30 milliós állami támogatással működött, később Újhelyi támadást intézett a VE-GA Gyermek és ifjúsági Szövetség ellen.

A predátor pártokárcia, a rendszerváltás óta építi a predátor kultúrának megfelelő kereteket. Az Antal kormány előszeretettel írta ki a politikai szocializációs ifjúsági pályázatait olyan formában, hogy kizárólag csak a saját ifjúsági szervezete az IDF tudjon pályázni, az ifjúsági szervezetek kerekasztalainál csak a KISZ utódszervezetek predátor logikájának volt többségi szavazata. Már az újszülött hazai demokrácia hajnalán lehetett látni, hogy a ragadozók uralkodnak a civil területeken és előszeretettel foglalják el azokat a tereket, ahol egy normális társadalomban semmi keresnivalójuk nem lenne! A civilség és társadalmi hasznosság mindig mellékes szempontoknak bizonyultak az ő szemükben!

Amikor ODU elnökként, vagy EDÖK elnökként eltévedtem egy-egy hivatalos ifjúsági egyeztető akármire, mindíg felfordult a gyomrom a BIT-esek és háttérszervezeteik pusztító nyomulásától. Akkor még nem tudtam, hogy ennek az az ára, hogy a fejlesztéspolitika 20-30 évre megreked a "fogd a pénzt és fuss!" logikán. Akkor még nem tudtam, hogy sohasem lesz társadalmi kontroll a ragadozó pártokrácia fölött!

Ez azzal jár majd, hogy 30-40 évre bent ragad a kultúra fejlesztés kérdése, a pártok karmaiban (a Zuschlagpolitikusok minden fejlesztési forrást magukhoz ragadnak, a valódi képzéseket tartó egyesületektől, a nemlétező táborok számára), a bérszivonal megreked a 78-as szinten, miközben az állam kivonul a lakáskérdésből , a nyugdíjbiztonságból, az egészségügyből, az oktatásból,  az aktív korú népesség több mint 50%-a szorul ki 20-30 évre a munkaerőpiacról. (senkinek nem tűnik fel, hogy ez egy egész emberöltő?)

Nem érzékeltem, hogy ott és akkor mi minden omlott ránk! 18-14 évvel ezelőtti időkről beszélek! A hazai posztmodern nyaka kitekertetett! Ha tudtam volna, hogy ott és akkor szembe kellene köpnöm ezt az embert, mert sokmindent lerombol, amit a rendszerváltás hozhatott volna, akkor esküszöm megtettem volna!

Ma még övé a hatalom, az ország és a "dicsőség" (vagy mi)! Gyurcsánynak vele kell kiegyeznie! Mert övé a predátorok szavazati többsége! A BIT egy kétharmados többségű frakció az MSZP országgyűlési képviselői között! Neki csókolnak lábat a választott vezetőink! A kormány! (vagy mi?)

Ez az ember tanítja, hogy a játszmázás egyik cool eszköze, hogy tüntessük fel démonnak az ellenfelünket!

Ha valakit el tudok képzelni mint olyan lelket, mint aki azért jött a világba, hogy elpusztítson mindent ami érték, akkor az Ő!

Találkoztam tanítványaival. Nem nagyon tudtam elviselni a "megveszlek kilóra" mentalitásukat! Tartottam tréniget a BIT egy csoportjának, konkrétan Újhelyi megbízásából és egy Terézvárosi ifjúsági pártösszejövetelnek is!

Gyűlöltem magam emiatt! Életem nagy bűnei közé sorolom ezt a két tréninget.

Attól nem félek, hogy bármit is tanítottam volna, amivel ezek hatékonyabban tudnak ártani a világnak! Nem hiszem, hogy bármit felfogtak volna abból, amit én tanítok! Nem tartok ott, ahol Pál Tamás, hogy 8 éve haikukat írogatnék arról, hogy mit jelent a "Ne árts!" De átérzem a mesterem fájdalmát, amit az életműve fölötti áttekintés után érez! Azután, hogy a Századvégen tanította ezt a pártokráciát arra, hogy mi az érdekképvisletre nevelés és mi a tárasadalmi tervezés.

Ezt a "diákok" arra használták, hogy hogyan írtsuk ki ebből az országból az érdekképviseletre nevelést és a társadalmi tervezést?

Szerintem ez nem a mesterem karmáját szennyezi! De erről ő sajnos nincs meggyőződve!

Az utóbbi időben úgy tűnt számomra, hogy megszabadultam az elmúlt hónapok depressziójától, mert megszületett bennem az elhatározás, hogy inkább elmegyek egy normális országba mosogatónőnek, mint maradjak ebben a barbár országban. Határozottan felszabadultam! Nem az én gyomromnak való ez az ország!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://reszvetelidemokracia.blog.hu/api/trackback/id/tr49665939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ica 2008.09.17. 14:55:16

Pedig kellenek a radikális civilek!
Pont ezért akarják, hogy éhen dögöljünk!

bbjnick · http://magyarido.blog.hu 2008.09.18. 00:47:31

Sámán! Ne menj sehová! Mosogatónő itthon is lehetsz. De itthon legalább azzal a tudattal mosogatsz, hogy te többre/másra vagy hívatott, külföldön meg csak egy kissé maszkulin alkatú mosogatónő lehetnél (egy paki a millióból). Szerintem. (Emlékszem, hogy régebben mást írtam, de átgondoltam, és úgy döntöttem, jobb lesz az mindannyiunknak, ha néhány hozzád hasonló fazon mosogat, mintha olyanokra bíznánk ezt a bizalmi munkát, akinek fogalma sincs a szociálpszichológiáról vagy a kultúrfilozófiáról):-)

ü
bbjnick

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2008.09.18. 13:32:37

Épp az kezdett el izgatni, hogy mi van ha az a módszertan amit mi képviselünk az egy tudás alapú társadalomba való. Újra dolgozhatnék iskolai gyermekvédelmisként, civil trénerként, érdekképviseleti szerepben vagy akár írhatnék pénzért. Ebben a hónapban nem fizettem ki az albérletemet. Meglehet, hogy pár nap is kitesznek az utcára. Asszem ez itt reménytelen túlélő gyakorlat napról napra. 37 évesen egy TV meg egy számítógép a "vagyonom". Nem hiszem hogy van még értelme abban reménykedni, hogy lesz itt más világ.
süti beállítások módosítása