Hungarian Participation Democracy's Ghost.

I have been a community development social worker and NGO activist from 1988 until 2007 back in Hungary. I am using the democracy development single issue movement points of view to let people understand the current affairs. During the first 7 years I wrote nearly 1000 articles about employment, democracy development, agriculture NGO situation. After this election I decided I turn my blog to English.

Kommentek

RSS Feedek

RDH Blog - RSS 2.0 hírcsatorna

Asszertív utcai tréning ovisoknak

2008.03.08. 09:01 :: RDH

Kedden miután a nagyobbik lányomat otthagytuk az iskolában, a kisebbikkel elindultunk az oviba. Útközben be szoktunk térni a buszmegállóban lévő kisboltba. Kiválasztott egy szép nagy croisont, aminek a két vége csokiba volt mártva.

Amikor evés közben a töltelék részéhez érkezett, legnagyobb meglepetésére vaniliás puding volt benne, pedig ő csokisra számított!

Mérgesen rám nézett, és szóvá tette. Javasoltam neki, hogy holnap tegyünk panaszt a boltban! Érdekelte a dolog, hosszasan beszéltünk róla, hogy miért is jó, ha jelezzük a problémáinkat másoknak. Semmilyen feliratot nem érzékeltünk, így gyanútlanul azt gondoltuk, hogy csokis töltelék lesz a sütiben.

Másnap a bolt előtt megkérdezte:

  • Apa, bemegyünk panaszt tenni?
  • Igen. Menjünk.
  • Nem merek!
  • Majd én segítek!
Bementünk! A boltban ismernek bennünket, mindig mosolyogva fogadnak. Most is. Elmondtam, hogy tegnap itt jártunk. Innen a lányom folytatta: „- és vettünk egy croisont, amiben nem csokis volt a töltelék”. Tájékoztattak, hogy a csokis töltelékű sütiket onnan lehet megismerni, hogy kifli alakúak, míg a vaníliásak egyenesek. Nem értettem, levettem a polcról két croisont és megnéztük. Ez a csokis, ez lehet a vaniliás. Vettünk egy zsömlét és kijöttünk.

  • Na milyen volt panaszt tenni? – kérdeztem
  • Azt hittem, hogy ilyenkor mérgesek az emberek, meg kiabálnak egymással!
  • Nem kell mérgesnek lenni, azért beszéljük meg a problémákat, hogy tanuljunk belőle! Lehet, hogy máskor kiírják, vagy szólnak az ilyen helyzetben a vevőknek. Ha nem vetjük fel, észre sem veszik, hogy problémák keletkeznek.

Másnap én is asszertívkedtem a gyógyszertárban. Kértem egy Calcium Sandost, majd amikor közölték, hogy 1000 Ft megkérdeztem, hogy van-e ennek pótló terméke. Kiderült, hogy van. 500 Ft, és ugyan az van benne! Kerestem egy ezrest a két gyógyszeren!

2 komment

Címkék: civil társadalom érdekképviselet

Közösségi HR Társadalmi tervezési folyamatok támogatása. Munkaerőpiaci reintegrációs projektek előkészítése Részvételi Demokrácia Hálózat civilmandatum@gmail.com

A bejegyzés trackback címe:

https://reszvetelidemokracia.blog.hu/api/trackback/id/tr45370923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hunostor 2012.08.21. 21:22:54

érdekes, egyszer asszertívkodtam lejárt szavatosságú tejek ügyében a közértben de még a hajamat is leordították
süti beállítások módosítása